Nico Rosberg újabb győzelmével növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben: csapattársa, Lewis Hamilton előtt immár 14 pont az előnye. Rosberg remek héten van túl: megházasodott, szerződést hosszabbított, látta a német válogatottat megnyerni a világbajnokságot, és megnyerte a hazai futamát.
"Fantasztikus. Hihetetlen érzés, hogy megnyertem a hazai versenyemet. Ez egy nagyon különleges nap számomra. Köszönöm a támogatást, amit a szurkolóktól kaptam ma" - nyiltkozta Rosberg a leintés után.
A német versenyző a rajt után elhúzott a mezőny legjobb autójának számító Mercedesszel, és a többiek bottal üthették a nyomát. A rajtnál az első kanyarban rögtön történt egy baleset: a harmadik helyről indult Felipe Massa ráhúzta a kormányt a mögötte érkező Kevin Magnussenre, az ütközéstől a Williamse felpattant a levegőbe, és végül fejtetőn állt meg a bukótérben. A brazilnak nem esett baja, de egy újabb nagy pechet könyvelhet el. Azonnal beküldték a biztonsági autót, de két kör után már ki is hívták, és folytatódhatott a verseny.

"Én voltam elöl, és kezdtem meg előbb a kanyart" – mondta Massa az incidens után. „Ha valakinek figyelnie kell, az a hátul jövő versenyző. Még nem láttam az ötközést a tévében, de általában a hátul jövőnek kell fékeznie. Abban a kanyarban három autó nem fér el egymás mellett, én is azért fékeztem, hogy ne legyek a csapattársam mellett. Egy olyan fickó okozta a balesetet, aki a GP2-ből érkezett. Nem sérültem meg, nem ért ütés, belülről nem volt olyan vészes. Csak azért vagyok csalódott, ami történt: egy újabb olyan verseny, amikor egy másik autó kilökött" - tette hozzá a brazil versenyző.
Különosen azért bosszankodhat Massa, mert csapattársa, Valtteri Bottas egy ugyanolyan autóval második helyet szerzett kétkiállásos stratégiával (a mezőny java háromszor járt a bokszban friss gumikért), így valószínűleg a brazil is felfért volna a dobogóra. Bottas a második helyet szintén a rajttól kezdve megőrizte a befutóig, 67 körön át, komoly csatára csak az utolsó 5-6 körben kényszerült, amikor Lewis Hamilton nyomás alá helyezte. Azonban hiába voltak a brit autójának sokkal frissebb abroncsok, az egyenesben mindig elhúzott tőle a finn Williamse, így Hamiltonnak meg kellett elégednie a dobogó legalsó fokával. A 2008-as világbajnok azonban így is remek versenyt futott, mert a 20. helyről kellett felverekednie magát az élmezőnybe.

Miközben sorra előzgette a mezőny tagjait, többször is koccant más autókkal: Adrian Sutil Sauberjével, Kimi Raikkönen Ferrarijával és Jenson Button McLarenjével is. Csak az utóbbi során sérült meg az autója, de nem volt súlyos a kár, csak az első szárny bal oldali véglapja törött le.
"Remekül szórakoztam" - nyilatkozta Hamilton a verseny után. "Annyira odatettm magam, amennyire csak lehetett. Nehéz volt biztonságosan átverekedni magamat a mezőnyön, volt is pár koccanásom, még Jensonnel is. Azt hittem, ki fogja nyitni az ajtót, mert már többször ezt tette, de rosszul ítéltem meg a helyzetet. Nehek voltak az előzések, de örülök, hogy szereztem pár pontot ma" - tette hozzá.
Magnussen és Massa rajtbalesetéből Sebastian Vettel profitált, aki feljött a hatodikról a harmadik helyre, és végül csak Hamilton előrenyomulása miatt szorult le a dobogóról, és szerzett egy negyedik helyezést hazai versenyén. A négyszeres világbajnok csapattársa, Daniel Ricciardo Massáék balesete miatt sok helyet vesztett az első kanyarban, de szívós munkával visszaküzdötte magát, és végül hatodikként zárt. A két Red Bull közé a nagy formában vezető Fernando Alonso férkőzött be, a spanyol ismét nagyot csatázott a verseny közben Vettellel. Alonso kétkiállásos stratégiáról a verseny közben állt át háromkiállásosra, ezért átmenetileg kiesett a legjobb öt közül. Ide Jenson Button és Ricciardo megelőzésével tudott visszakerülni, a kettő közül egyértelműen az ausztrál volt a keményebb dió, aki többször visszaelőzte a kétszeres világbajnokot, de végül nem bírt vele. Az utolsó körben, amikor Alonso szuperlágy abroncsai már kezdtek elkopni, még volt ereje egy visszatámadásra, így a befutónál csak nyolc századdal maradt le Alonsótól, ami csak pár centimétert jelent.

Sokáig esélyes volt a hetedik helyre Jenson Button a frissítés utáni McLarennel, de neki is be kellett iktatnia egy nagyon késői harmadik bokszkiállást, ezért végül Nico Hülkenberg csente el előle ezt a helyezést. A 2009-es világbajnok így a nyolcadik helyen zárt, egy hellyel csapattársa, a szintén nagy felzárkózást bemutató Kevin Magnussen előtt. A legjobb tízbe még Sergio Pérez fért be a másik Force Indiával, így a mögötte befutó Kimi Räikkönen ismét nem szerzett pontot. A finn többször is koccant a 4-es kanyarban, amikor Hamilton, Vettel és Alonso előzte, utóbbi kettő ráadásul egyszerre ment el a gyenge formában lévő finn mellett.
Drámai véget ért Daniil Kvyat és Adrian Sutil versenye: előbbinek a 47. körben kigyulladt az autója, és hatalmas lángnyelvek között kellett gyorsan kikászálódnia belőle a hajtűkanyarnál. A hazai pályán versenyző Sutil pedig megpördült és lefulladt a pálya közepén az utolsó kanyarban az 50.körben, és nem is tudta újraindítani a Sauberjét. Veszélyes helyzet volt, de a safety cart nem küldték be, talán, mert nem akarták a szervezők, hogy veszélyben forogjon Rosberg első helye.
A Német Nagydíj végeredménye 67 kör után:
1. Nico Rosberg Mercedes 1óra33perc42.914s
2. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +20.789s
3. Lewis Hamilton Mercedes +22.530s
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +44.014s
5. Fernando Alonso Ferrari +52.467s
6. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +52.549s
7. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1m04.178s
8. Jenson Button McLaren-Mercedes +1m24.711s
9. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes -1 lap
10. Sergio Perez Force India-Mercedes -1 lap
11. Kimi Räikkonen Ferrari -1 lap
12. Pastor Maldonado Lotus-Renault -1 lap
13. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault -1 lap
14. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari -1 lap
15. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 lap
16. Kamui Kobajasi Caterham-Renault -2 laps
17. Max Chilton Marussia-Ferrari -2 laps
18. Marcus Ericsson Caterham-Renault -2 laps
Kiesők:
Felipe Massa Williams-Mercedes 47. kör
Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 44. kör
Romain Grosjean Lotus-Renault 26. kör
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0. kör
Az egyéni és a konstruktőri világbajnokság állása:
1. Nico Rosberg 190 pont 1. Mercedes 366 pont
2. Lewis Hamilton 176 2. Red Bull-Renault 188
3. Daniel Ricciardo 106 3. Williams-Mercedes 121
4. Fernando Alonso 97 4. Ferrari 116
5. Valtteri Bottas 91 5. Force India-Mercedes 98
6. Sebastian Vettel 82 6. McLaren-Mercedes 96
7. Nico Hülkenberg 69 7. Toro Rosso-Renault 15
8. Jenson Button 59 8. Lotus-Renault 8
9. Kevin Magnussen 37 9. Marussia-Ferrari 2
10. Felipe Massa 30 10. Sauber-Ferrari 0
11. Sergio Pérez 29 11. Caterham-Renault 0
12. Kimi Räikkönen 19
13. Jean-Éric Vergne 9
14. Romain Grosjean 8
15. Daniil Kvyat 6
16. Jules Bianchi 2