e-autó
A közlemény szerint a Jedlik Ányos Tervhez kapcsolódó energetikai jogalkotási feladatok teljesítését eredményesnek értékelte az államtitkár. Aradszki András elmondta: a szaktárca kedvezőbb szabályozási környezetet alakított ki, így egyszerűbbé váltak az engedélyezési eljárások. Már csak egyszerűsített töltőpont-üzemeltetői engedély szükséges a villamosenergia-kereskedőknek és az elektromos töltőállomás-üzemeltetőknek, ha töltőponton, villamosenergia-értékesítés keretében történik a töltés.
Hozzátette, elkészült a töltőpont-engedélyezés szabályairól rendelkező módosítási javaslat is, amelyről hamarosan szintén kormányzati döntés várható.
Az államtitkár szerint a jelenlegi fogyasztási igények az elektromos közlekedés elterjedése miatt valószínűleg megváltoznak. Ahhoz, hogy tartani lehessen az e-mobilitás fejlődési ütemét, fel kell készíteni a hazai villamosenergia-rendszert a megnövekedő fogyasztás biztonságos, fenntartható és környezetkímélő ellátására - hangsúlyozta.
Jelenleg az atomerőművi villamosenergia-termelés az egyetlen olyan technológia, amely ipari mértékben, megbízhatóan, alacsony szén-dioxid-kibocsátás mellett, megfizethető áron termel villamos energiát, Magyarországnak ezért érdeke, hogy az atomenergia jelenlegi részaránya hosszú távon is megmaradjon a hazai villamosenergia-ellátásban - mondta az NFM közleménye szerint a Budapesti Corvinus Egyetemen megrendezett E-mobilitás konferencián az államtitkár.
(MTI)