Autószalonok

A New York-i Nemzetközi Autószalon története – 2. rész

2020.07.20.

A bevezető és összefoglaló részt követően korszakokra bontva emeljük ki az autós érdekességeket az ősi hagyományokkal rendelkező kiállítás éveiből.

Cadillac

Ló nélkül – 1900-1910

A klasszikus lovak nélküli időszak kezdetét tulajdonképpen az 1800-as évek végétől is számíthatnánk, azonban érdemben a 20. század elején kelt életre az automobil, amely szerepének fontosságát akkoriban talán még senki sem tudta megfelelően felmérni. Mára jelentős iparággal egyenlő, a világgazdaság fontos részét teszi ki az autóipar.

1900-ra az automobil továbbra is csak a gazdagok játékszere maradt. A New York-i autósklub azonban érdemesnek látta az első autószalon támogatását a meglévő érdeklődés mellett, illetve az értékesítők is jó lehetőséget láttak az eseményben. 1900. november 4-én megnyitotta tehát kapuit az autós kiállítás a Madison Square Gardenben.

1900. november 3-án mindössze 76 millió főt tett ki az Egyesült Államok lakossága, és 18 millió lovat, valamint 8 ezer autót számlálhattak akkoriban az országban. A sikeres és pár éve tartó biciklis és mini autós kiállításokon felbuzdulva 11 ezer dolláros költségvetést hoztak össze a New York-i Autószalonnak. A 48 ezer látogató a héten egyenként 50 centet fizetett, hogy 34 gyártó 160 autóját megnézhesse.

A Packard Model B-jére és Model C-jére felkerült egy-egy kormánykerék, ami csak a ritka versenyautóknál volt használatos az oldaltekerés helyett. Kezdetben megmosolyogta az elit a szerény felhozatalt, a kiállítás kialakítását és a „ló nélküli szekereket”, de 1905-re már 247 kiállítót tömörített a rendezvény a kezdeti 69 helyett.

Roy Chapin, miután megtette a Detroit-New York távolságot. Átlagsebessége úgy 22 km/óra volt az 1300 kilométer során. Benzinből úgy 114 liter fogyott, vízből pedig több mint 300 liter. Chapin később megalapította a Hudson Motor Company-t 1909-ben.

A kezdeti autószalonok sikerének tudható be, hogy 1906-ra átlépte a százezres határt Amerika autópopulációja, s 1910-ben már több mint 458 ezer kocsi rótta az utakat. A legtöbb gyártó teljes évi darabszámát értékesítette csak ezeken a show-kon.

Az autószerelmes William K. Vanderbilt és John Jacob Astor mellett a híres Mark Twain is tiszteletét tette a kiállításon 1906-tól. Meg is jegyezte: „Minden nap úgy négyezer szót diktálok le, és ezt egy kemény nap munkájának tudom be. Ha azonban olyan gyorsan tudnék beszélni, mint néhány értékesítő itt, sokkal több szót tudnék lediktálni és következésképpen több pénzt tudnék keresni.”

Henry Ford első versenyautója. Mivel első cége becsődölt, a versenysportban igyekezett helyreállítani a nevét Ford.1901-es győzelme után a nagyközönség és a befektetők is visszatértek hozzá.

Forrás: 
NYIAS Historical Series

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.21
A Honda céltudatosan frissítette a HR-V e:HEV kínálatát minden felszereltségi szinten, beleértve a....
2025.01.21
Történetének legsikeresebb szezonja után a belső égésű motort villamos hajtásra cseréli és az....
2025.01.21
A Toyota Yaris ikertestvérét csakis egyféle, hibrid hajtáslánccal kínálja a Mazda. Örüljünk neki,....
2025.01.21
Drámai jelenetek a Bécs-Schwechat repülőtéren: Egy randalírozó, nyilvánvalóan alkoholos....
2025.01.21
Knezsik István, az Autós Nagykoalíció (ANK) és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE)....
2025.01.21
Növekvő eladásokkal zárta az Opel a tavalyi évet, de elmaradt a piac növekedésétől. Az ok....
2025.01.21
Egy ember meghalt az A3-as autópályán vadbaleset után nem sokkal Ausztriában – írja az orf.at.   ..
2025.01.20
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. felhívja a közlekedők figyelmét, hogy csak az induljon útnak kedden....
2025.01.20
Túl szelíd motorosok és túl vad autósok, akik robogóval és Kacsával is Dakarra mentek, hogy....
2025.01.20
Első hallásra talán meglepő díjjal ismerték el a világ legkeményebbnek tartott terepjárója, a....