WRC

Neuville hajszállal vezet a két világbajnoki aspiráns előtt Spanyolországban

2021.10.16.

A tükörsima aszfaltutakon zajló Katalán-rali első napját a Hyundai belga pilótája nyerte, de az előnye egy másodperc sincs a vb-címre törő Elfyn Evans előtt. A harmadik helyen a pontversenyt vezető Sébastien Ogier áll.

Thierry Neuville péntek délelőtt még nem érezte magát túl kényelmesen az autójában, folyamatosan arra panaszkodott, hogy nem tudja a kanyarokba befordítani a Hyundai-t, mert az alulkormányzottan viselkedik. Bár volt egy szakasz, amit holtversenyben megnyert Evansszel, összetettben 7,9 másodpercre nőtt a hátránya az összetettben a walesi mögött. Délutánra viszont kicsit átállíttatta a versenyautó futóművét, ami után már magabiztosabban tudta nyomni a gázt, ami az eredményeken is meglátszott: mind a három délutáni gyorsaságit megnyerte a Costa Daurada hegységben, és átvette az összetettben a vezetést is, igaz, csupán 0,7 másodperccel.

„Küszködtünk az alulkormányzottsággal reggel, megpróbáltuk megoldani a problémát délutánra. Sikerült egy jó nagy lépést tennünk a jó irányba, ezért tudtunk gyorsulni, de szerintem még egy lépést tudnánk előre lépni, érzem, hogy még többet is ki lehetne hozni az autóból és magunkból” – nyilatkozta péntek este Neuville, aki egyébként a legutóbbi aszfaltos versenyt, az Ypres-ralit megnyerte, és a legutóbbi Katalán-ralin is diadalmaskodott 2019-ben.

 

Elfyn Evans a Finnországban mutatott jó formáját átmentette Spanyolországra is, az első három szakaszt megnyerte a Toyotával, és délután is csak az ihletett formában versenyző Neuville tudta megelőzni. A walesi pilótának nagyon fontos, hogy jó eredményt érjen el, mert 24 pont a hátránya Ogier-val szemben, és ezen kívül már csak egy verseny lesz idén (egy versenyen maximálisan 30 pontot lehet szerezni). az ötödik szakaszon majdnem vége lett a világbajnoki álmainak, amikor egy gyors jobbosban megúszott a Yaris WRC a felhordott murván, és a bal hátsó kereke a padkát is megcsípte. Szerencsére nem lett defekt, és a felni sem rongálódott meg, így Evans simán tovább tudott száguldani.

Ogier azt nyilatkozta, a spanyolországi célja a futam-, és a világbajnoki győzelem bebiztosítása, de az is hozzátette, hogy ezt könnyebb mondani, mint megtenni. Pénteken nem igazán találta a ritmust, de a harmadik helyét nem fenyegette veszély. Mivel vezeti a vb-t, elsőként kellett rajtolnia pénteken, de az a katalán pályákon előny, nem úgy, mint a murvás versenyeken, ahol takarítania kell a pályát a többiek előtt. Itt azért jó elöl menni, mert a levágásoknál még kevesebb föld van felhordva az aszfaltra, és nagyobb a tapadás. A nap végén 19,4 másodperc volt Ogier hátránya Neuville-hez képest. Mögötte 5,4 másodperccel van lemaradva a helyi sztár, a Hyundai-os Dani Sordo, aki úgy ismeri ezeket a katalán pályákat, mint a tenyerét.

Kalle Rovanperä az ötödik, a fiatal finn reggel még szokatlannak találta a számára ismeretlen, kemény keverékű Pirelli aszfaltgumik viselkedését, de délutánra javult a teljesítménye. A hatodik-hetedik helyen az M-Sport versenyzői, Adrien Fourmaux és Gus Greensmith állnak, megelőzve a Hyundai két újonc pilótáját, Oliver Solberget és Nil Solanst. számukra a tanulás és tapasztalatszerzés az első, nem várható el még tőlük, hogy az élmezőny tempóját autózzák.

Az első napnak két nagy vesztese van: az új navigátorral induló Kacuta Takamoto már az első gyorsaságin odaverte a Toyotát a szalagkorlátnak egy éles jobbkanyarban, Ott Tänak pedig a negyedik szakaszon esett ki, amikor egy murvás felhordáson lecsúszott az útról egy tempós jobbkanyarban, és megütötte a Hyundai bal hátsó futóművét. De a 2019-es világbajnok előtte sem ment igazán jól, volt megpördülése is, és a hatodik helyen állt.

A szombat lesz a leghosszabb nap a Katalán-ralin, 117,5 km száguldás vár a mezőnyre hét gyorsasági szakaszon. A nap végén jön a népszerű városi gyorsasági Salou strandja mellett.

Eredmények, 1. nap:

1 Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Coupe WRC) 1h01m26.6s

2 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) +0.7s

3 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +19.4s

4 Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 Coupe WRC) +24.8s

5 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +38.0s

6 Adrien Fourmaux/Alexandre Coria (Ford Fiesta WRC) +1m10.2s

7 Gus Greensmith/Chris Patterson (Ford Fiesta WRC) +1m28.9s

8 Oliver Solberg/Craig Drew (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m55.6s

9 Nil Solans/Marc Martí (Hyundai i20 Coupe WRC) +2m30.5s

10 Eric Camilli/Maxime Vilmot (Citroën C3 Rally2) +3m50.5s

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....