e-autó
A megállapodás révén Magyarország bekerülhet az elektromos mobilitás (e-mobilitás) "természetes európai vérkeringésébe" - mondta az MTI-nek Ungár János, a szervezet nemzetközi kapcsolatokért felelős alelnöke csütörtökön Düsseldorfban, a tartomány fővárosában a közös munkát megalapozó dokumentum aláírása után.
A szövetség tagjai az elektromobilitásban a legfejlettebbek közé tartozó német tartománnyal induló együttműködésnek köszönhetően részt vehetnek mintaprojektekben és demonstrációs programokban, amelyekben mindig a legmodernebb technológiát alkalmazzák - tette hozzá.
A németországi tapasztalatok magyarországi hasznosításán túl lehetőség nyílhat arra is, hogy magyar cégek beszállítóként bekapcsolódjanak autóipari és infrastrukturális fejlesztésekbe, így az ágazatba további működő tőke érkezhet és bővülhet az exportja - emelte ki Ungár János. Elmondta, hogy műszakilag és üzletileg is jól működő projekteket terveznek, amelyekbe beépítik a magyar kutatás-fejlesztési eredményeket.
Észak-Rajna-Vesztfália Németország legnépesebb - csaknem 18 milliós - tartománya, és az elektromos meghajtású autók számában, illetve a gépkocsik használatához szükséges infrastruktúra fejlettségét tekintve pedig az elsők között van a 16 tartomány rangsorában - mondta Ungár János. A berlini szövetségi kormány célja, hogy 2020-ban egymillió elektromos meghajtású kocsi járjon a német utakon. A düsseldorfi tartományi kormány azt kívánja elérni, hogy az egymillióból 250 ezer észak-rajna-vesztfáliai legyen.
Ungár János elmondta, hogy a magyarországi e-mobilitás fejlődésében kulcsfontosságú az elektromos autózás terjedését szolgáló Jedlik Ányos Terv, amelyet mindenben támogat a Magyar Elektromobilitás Szövetség.