Kína
Saját számításaik szerint a német gépgyártó vállalatok elvesztették export világbajnok címüket. A Német Mérnöki Szövetség (VDMA) elmúlt évre vonatkozó becslése szerint Kína 165 milliárd euróval a gépek és rendszerek teljes exportvolumenének 15,8 százalékát tette ki. Németország 162 milliárd euró értékben adott el gépeket és rendszereket külföldön, és így 2020-ban a globális külkereskedelem volumene 15,5 százaléka volt ezen a területen. 2019-ben a német beszállítók még 1,4 százalékpontos előnnyel jártak Kína előtt a gépipari szektor külkereskedelmi statisztikáiban.
A verseny ellenére a német autóipar fellegvára Kína. Fotó: Audi
"Különösen a pandémia adott erőteljes lendületet Kína felemelkedésének, mert az országot nagyon korán és csak nagyon rövid ideig érintette, miközben az európai értékesítési piac súlyos visszaesést szenvedett a járványtól" - mondta a VDMA külkereskedelmi vezetője. Ulrich Ackermann, az egyesület egyik közleményében. "Az EU erős gazdasági fellendülése biztosíthatja, hogy a Németországból és más európai országokból származó gépexport 2021-ben ismét gyorsabban növekedjen. De a hosszú távú tendencia egyértelműen Kína mellett szól."
A VDMA szerint Kína térnyerése a német gyártók számára is lehetőséget nyit. Például "észrevehető kereslet" tapasztalható az ipari robotok területén Kínában, ami jó exportlehetőségeket ígér.
A tanulmány alapjául szolgáló 222 tagvállalat felmérése szerint a német és svájci gép- és üzemgyártók mintegy 36 százaléka a "Made in China 2025" kínai stratégiát pozitívnak értékeli saját üzleti tevékenysége szempontjából.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!