felmérés

A németek többsége sebességkorlátozást akar az autópályákon

2022.05.09.

A megkérdezett németek 57 százaléka tartja ésszerűnek a sebességkorlátozást – írja a Die Welt. Mindez nagy fordulat a korábbiakhoz képest, mert a németek sokáig hallani sem akartak arról, hogy feladják a száguldás jogát.

A sebességkorlátozás nélküli autópálya használat Németországban olyan volt, mint az USA-ban a fegyvertartás joga. Hallani sem akartak eltörléséről. Most úgy tűnik, gyökeres a fordulat.

Egy felmérés szerint Németországban az emberek többsége a 130 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás mellett foglal állást az autópályákon az emelkedő energiaárak árnyékában. A YouGov felmérésében a válaszadók 57 százaléka értett egyet, 33 százalékuk pedig ellenzi a sebességkorlátozást. 10 százalékuk volt bizonytalan.

A Die Welt cikke. Képernyőfotó

A felmérés szerint a sebességkorlátozást a legtöbben a Zöldek hívei (87 százalék) támogatják, őket követik az SPD ( Szociáldemokraták) szimpantizánsai (72 százalék). A sebességkorlátozás ellenzői közül a legtöbben az FDP (Liberálisok) támogatói közé tartoznak, 52 százalékuk negatív véleményt nyilvánított.

A felmérés szerint a nők jobban támogatják a sebességkorlátozást, mint a férfiak (62-52 százalék). A felmérés szerint az idősebbek erősebben támogatják a sebességkorlátozást, mint a fiatalok. A 60-69 évesek korcsoportjában 61 százalék, a 18-29 éves korosztályban 47 százalék volt a sebességkorlátozás mellett.

A sebességkorlátozás mint ideológiai páncélököl

Christian Lindner szövetségi pénzügyminiszter és az FDP vezetője a közelmúltban ismét felszólalt az általános sebességkorlátozás ellen. "Az éghajlatra gyakorolt ​​hatás marginális lenne" - mondta Lindner a Reuters hírügynökségnek. A magas üzemanyagárak miatt már most is változások vannak a közlekedésben. „Ebből a szempontból ez egy szimbolikus vita. Csak óva inteni tudok attól, hogy a háború érvelését a koalíciós megállapodásból származó megállapodások megtámadására akarjuk használni. Ezzel nem vezetünk sehova."

A liberálisok nyomására az SPD, a Zöldek és az FDP pártja közötti koalíciós megállapodás kimondja: „Nem lesz általános sebességkorlátozás.” Az Ukrajna elleni orosz támadás miatt azonban egyre többen hallatják hangukat a sebességkorlátozás mellett. A klíma védelme és az üzemanyag-fogyasztás megtakarításának köszönhetően gyorsabban függetlenedni lehetne az orosz olajtól.

A közgazdászok a közelmúltban azt javasolták, hogy vezessenek lassabban, telekocsizzanak és gyakrabban használják a helyi tömegközlekedést. A kormányban különösen a zöldek szorgalmazzák az általános sebességkorlátozást az autópályákon – írja a Die Welt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....