Peugeot 208
Már az utcai változat leleplezése után elhagyta a számat: ez már most úgy néz ki, mint egy R5. Noha egyelőre nem az összkerekes változatban – ki tudja mire szánja még rá magát a Peugeot Sport –, de máris készült az új Peugeot 208 raliváltozata. Joggal mondhatjuk, hogy nem vártak sokáig a szupermini vadításával, hiszen az alapmodellt még be sem vezették a piacon, de ők már Franciországban tesztelik az R2 szabályok szerint épített versenyautót. Annak tudatában azonban máris érthető a lépésük, hogy az előző Peugeot 208 R2 a valaha volt legnagyobb számban eladott versenyautó a világon. Nem kevesebb, mint 450 darabot értékesített belőlük a Peugeot Sport, és ezt a sikersztorit érthető okokból folytatni szeretnék.
Nem csak a külső változott, odabent már a francia apróság is háromhengeres, turbós motort kap, csakúgy, mint a Fiesta R2. A PSA 1,2 literes PureTech erőforrását hangolták az FIA szabályaihoz, miközben nagyobb turbót, áthangolt vezérlést és egy új váltót is beszereltek. Teljesítmény adatokat egyelőre nem közöltek, de a Peugeot Sport vezére szerint nem várható drasztikus erőnövekedés. Persze nem is a lóerőkről szól igazán egy raliautó, sokkal inkább a profi futóműről, vagy épp a szénné könnyített kasztniról, amiben bukócső védi a két kagylóülést. Az első változatok 2020-ban kerülhetnek az ügyfelekhez. Találkozunk a gyorsaságikon!