Mercedes
Ola Kallenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója nem hisz az e-fuelben, azaz az elektroüzemanyagban, ami fenntartható erőforrásokból nyert (szél, nap, atom) hidrogén felhasználásával készülő szintetikus üzemanyag. Noha sokan ebben a technológiában látják a belsőégésű motoros autók megmenekülését, a Mercedes-Benz inkább kitart az akkumulátoros elektromos autók mellett, amik Kallenius szerint techológilag fejlettebbek. „Megígértük négy éve, hogy új autó flottánk az árlista minden szintjén CO2-semleges lesz 2039-re, és továbbra is ez a célunk.”
Kallenius szerint egy belsőégésű motoros autó sosem fogja utolérni egy akkumulátoros villanyautó hatékonysággal és emisszióját. „A villanyautó technika még mindig gyerekcipőben jár a belsőégésű motoros autókhoz képest, szóval nagy potenciált látunk a fejlesztésében, a szegmens fejlődésében. Az elektromos hajtásláncok túlszárnyalják majd tudásban a belsőégésű motorokat még az évtized vége előtt.” – mondta Kallenius, majd hozzátette, hogy az autógyártók még mindig nagy erőkkel dolgoznak a belsőégésű motorjukon, hogy az megfeleljen az Euro 7 normáknak, miközben a Mercedes 80%-kal csökkenti befektetéseit a technológiába 2026-tól.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!