Honda
Az amerikai felügyelet szakadásra hajlamos légzsákjai miatt bírságolta meg a Takatát és megtiltotta számára légzsákfelfújó szerkezetben gázfejlesztésre használt pirotechnikai vegyület további alkalmazását. Takada Sigehisza, a Takata vezérigazgatója szerdán bejelentette, hogy a vállalat az elkövetkező években fokozatosan kivezeti az ammónium-nitrát alapú gázfejlesztő vegyület alkalmazását és guanidin-nitrát használatára tér át.
A Honda - mint a Takata legnagyobb ügyfele és egyben egy kisebb részvénypakettjének a tulajdonosa is - közölte, hogy a cég több millió oldalnyi belső levelezésének tanulmányozásával arra a következtetésre jutott, hogy a Takata megmásította egyes légzsákfelfújó készülékek tesztadatait. A Honda megállapításairól tájékoztatta az amerikai National Highway Traffic Safety Administration közlekedésbiztonsági felügyeletet is.
- A Honda minden beszállítójától elvárja, hogy minden esetben integritást tanúsítson cselekedeteiben - fogalmaz a Honda közleménye. Simizu Hirosi, a Takata egyik igazgatója cáfolta a Honda vádjait az adatok hamisításáról. - Tudomásom szerint ilyesmi nem történt - közölte Tokióban sajtótájékoztatón. Az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet szerint a Takata hiányos és pontatlan információkkal tévesztette meg a hatóságokat.
A szóban forgó eszköz hibája 2009 óta legalább nyolc halálesettel és több tucat személyi sérüléssel hozható kapcsolatba. A Takata öt év alatt hat részletben fizeti ki a 70 millió dolláros bírságot és további 130 millió dollár kifizetésére számíthat, ha megsérti a bírságról kötött megállapodásban foglalt kötelezettségeit, illetve a vonatkozó szövetségi törvényeket.