Az amerikai Nemzeti Közúti Forgalom Biztonsági Tanácsa egy olyan légzsákkal kapcsolatos ügyet vizsgál, amely ha valóban problémásnak bizonyul, tucatnyi autómárkánál rendelhetnek el visszahívást és amely a második legnagyobb légzsákkal kapcsolatos ügy lehet a Takata után.
Több mint 507 ezer gépkocsit hív vissza az Amerikai Egyesült Államokban a Kia Motors Corp. a légzsákok elektromos hibája miatt, mely megakadályozza azok kinyílását baleset esetén – adta hírül az Automotive News.
- A Takata japán cég már a harmadik egymást követő üzleti évet zárta veszteséggel, döntően az általa gyártott, emberéleteket is követelő hibás légzsákokért fizetett amerikai bírság és kompenzáció, valamint a visszahívások magas költségei miatt.
A légzsák-visszahívási akciók alacsonyabb terhei miatt nőtt a Honda nyeresége a márciusban végződő pénzügyi évében - a következőben 5,1 millió autót tervez értékesíteni a márka.
Az amerikai Igazságügyi Minisztérium (Department of Justice) pénteken jelentette be, hogy a japán beszállítónak egymilliárd dolláros büntetést kell fizetnie a légzsákok hibás működéséből eredő sérülésekért és halálesetekért.
A Fiat Chrysler több mint 224 ezer Jeep Wranglert hív vissza világszerte, mert előfordulhat, hogy karambol esetén a légzsák nem fújódik fel.
Kétmilliárd eurót kell a német autógyáraknak a Takata légzsákok cseréjére fordítaniuk - számolt be hétfőn az Automobilwoche német lap az autógyárak által adott információkra hivatkozva.
– A japán autógyártók további 7 millió autót hívnak vissza a szigetországban a Takata cég hibás légzsákjai miatt – jelentette be a japán közlekedési minisztérium a hétvégén.
- A japán Takata és az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet további 35 millió légzsák-felfújó pirotechnikai egység visszahívásáról egyeztet, a már visszahívott 28,8 millió darabon felül - számolt be minap a Wall Street Journal az ügyhöz közel álló forrásokra hivatkozva.
A japán médiában az elmúlt hetekben jelentek meg először egyes európai üzemek bezárásáról szóló hírek, a Takata azonban ezeket is sorra cáfolta.