Toyota Gazoo Racing

Nem gyárt többé GT 86-ost a Toyota – helyette jön a GR 86

2021.04.08.

A Toyota befejezi a közkedvelt és elérhető árú GT 86 gyártását, ám a GR Suprát és a GR Yarist is jegyző TOYOTA GAZOO Racing az elődmodellhez hasonlóan a piaci versenytárs Subaruval közös fejlesztés eredményeképp bemutatja az utódmodellt, a vadonatúj GR 86-ost.

A TOYOTA GAZOO Racing és a Subaru bemutatta a vadonatúj GR 86-ost. A GR Supra és a GR Yaris után az új GR 86 már a harmadik sportmodell az új, GR sorozatában. A GR 86 először Japánban lép piacra, méghozzá már idén ősszel. A Toyota az eredeti 86-os sorozattal különleges sportos vezetési élményt kínált a mindennapok autósainak. A 2012-ben bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású modell egyaránt mércét állított a vezethetőségben és a menettulajdonságokban. Bemutatása óta a korábbi GT 86 több versenysorozat alapjául is szolgált: éppúgy szerepelt drift-futamokon, mint ralikon, gyakran komolyan átalakított műszaki tartalommal. A modellsorozatból világszerte több mint 200.000 darab talált gazdára.

Az új GR 86 (és Subaru-testvérmodellje, a BRZ) a két márka közös fejlesztőmunkájának eredménye. Bár a két modell műszaki alapjai közösek, a gyártók az autók vezetési élményét és viselkedésük minden elemét saját ízlésükre hangolták. A TGR fejlesztőinek fő célja az volt, hogy új modelljük mindazok tetszését elnyerje, akik kedvelték a korábbi 86-osokat: az újdonság a korábbi vezetési élmény finomított, tökéletesített változatát nyújtja. E munka eredményeként a GR 86 közvetlen reakciókat és élvezetes vezethetőséget kínál a lehető legmagasabb színvonalon.

2019 szeptemberében a Toyota és a Subaru üzleti szövetségre lépett, és ennek értelmében közösen fejlesztik a jövő új modelljeit. A most bemutatott GR 86/BRZ páros nemcsak kiváló példa az együttműködés sikerére, de fejlesztése egyszersmind komoly kihívást is jelentett mindkét márka számára, hiszen az ilyen modellek tervezése általában jelentősen túlmutat a hagyományos autóipari együttműködések megszokott keretein. A Toyota és a Subaru már a közeli jövőben tovább kívánja bővíteni együttműködését más modellek fejlesztésében is.

Külső: A sárvédők oldalvonalba nyúló felső élével a GR 86 az orrmotoros, hátsókerékhajtású autók jellegzetes kiállását és arányait mutatja. A karosszéria alacsony és vízszintes oldalélei és a hátrafelé lejtő tetővonal együttese vizuálisan is csökkenti az autó súlypontját. Az orr jellegzetes eleme a GR érzelmeket és teljesítményt hangsúlyozó Funkcionális Mátrix hűtőmaszkja.

Utastér: A műszerfal funkcionális elemei, vagyis a műszerek és a kapcsolók úgy helyezkednek el, hogy a vezető mindig az útra koncentrálhasson. A műszerfal 7 colos TFT kijelzőjének indítógrafikáját a boxermotor dugattyúinak jellegzetes mozgása inspirálta, így már a vezetés kezdete előtt izgalmat sugároz.

A korábbi változatok legfontosabb jellemzőit (kompakt szerkezet, alacsony súlypont) megtartva a 2,0 literes erőforrást leváltó új motor immár 2,4 literes. Ezzel a rugalmas, friss erőforrással a GR 86 mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (az előző modell szintideje 7,4 másodperc volt). A rugalmasság és a gázreakció szintén javult, az új motor már egészen alacsony fordulatszámokon is kiválóan húz.

Az új GR 86 külső méretei szinte azonosak a korábbi modellével. Alacsony felépítésével és mélyen vezetett övvonalból adódó alacsony súlypontjával az új modell kanyartulajdonságai egyedülállóak. A könnyű aluötvözetből készített tetőpanel alkalmazása is jótékonyan csökkenti a karosszéria súlypontmagasságát, a könnyűfém sárvédők és a könnyűszerkezetes első ülések pedig a tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá hatékonyan. Az új karosszéria jelentősen merevebb a korábbinál, így az irányítás célpontossága még városban és az autó menetteljesítményeit alaposan kihasználva is tökéletes. A torziós merevség nagyjából 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.

A GR 86 több áramlásjavító formaeleme is a versenypályákról érkezett. Ilyenek a levegőkilépők, a küszöbspoilerek és több stabilitásjavító, leszorítóerőt növelő idom is.

A GR 86 automata váltós kivitele a Subaru EyeSight vezetéstámogató rendszerét használja. Ebben a mindennapi vezetés biztonságát növelő kiegészítők találhatók: balesetek elkerülését segítő, illetve azok súlyosságát csökkentő technológiák, valamint másodlagos ütközéseket megelőző rendszerek.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....