Audi A3 e-tron

Négykarikás és konnektoros - Audi A3 Sportback e-tron hazai bemutató

2014.12.27.

A címben szereplő két jelzővel szinte minden évben találkozunk majd egy újdonság kapcsán, mivel nemcsak mondják, hanem komolyan is gondolják Ingolstadtban, hogy a hibrideké a jövő. Ennek érdekében soha nem látott módon felgyorsultak a folyamatok az Audinál. Az A3 Sportback e-tron küldetése nem más, mint megszerezni a világ legjobb konnektoros hibridjének a címét, és egyúttal megtörni a japán hegemóniát a plug-in technológiát felvonultató szegmensben.

Kép és szöveg: Horváth Miklós

A márciusi genfi autókiállításon még csak tanulmányként mutatkozott be az alsó-középkategóriás plug-in hibrid, júniusban azonban már megkezdték a sorozatgyártást. Az említett nyári hónap utolsó napjaiban pedig már Bécs környékén teszteltük az e-tront és megtudtuk, hogy az európai bevezetésre előreláthatóan az év utolsó negyedében kerül sor. Így is lett. Novemberben már több Uniós tagállam piacán elérhetővé vált az első négykarikás konnektoros, Magyarországon pedig az árlistákon megjelenéssel jelezte az importőr, hogy készen állnak az értékesítésre és a szervizelésre egyaránt. A forgatókönyv gyors megvalósítása a bizonyíték arra, hogy nem csak a levegőbe puffogtatnak az Audinál.

Kompakt méretekhez képest kissé túlsúlyos: 1540 kg vezető nélkül - a képre kattintva galéria nyílik

December elején hazai utakon is kipróbálhattuk az A3 Sportback e-tron-t, és annak ellenére, hogy német rendszámmal és csak egy fél órás, kijelölt tesztúton autóztunk vele, a mézesmadzag hatás nem maradt el. Az első benyomás megvan és várjuk a folytatást, vagyis a magyar rendszámos tesztautót és hasonló hajtásláncú közép- és felsőkategóriás Audikat melyekkel hosszabb ideig ismerkedhetünk majd.

A gyorstöltés fogadására egyelőre nincs lehetőség

Az MQB platformra épült karosszéria külső megjelenése csak néhány diszkrét részlet által adja tudtára az utca emberének, hogy nem egy mezei A3-mal állunk szemben. Az egyedi lökhárító és az S Line elemekből épülő külső dizájn sportos mivolta még akár megtévesztő is lehet, azonban a rejtett kipufogóvégek elárulják, hogy egy született spórmesterrel állunk szemben. A műszerfalon a fordulatszámmérő helyett egy teljesítmény jelző kapott helyett, és egy aprócska üzemmód-választó kapcsoló árulkodik a turpisságról. A indítógomb megnyomása után pedig minden a megszokott módon történik: sebváltót direkt fokozatba kapcsolva, a gázpedálra lépünk és hangtalanul suhanunk.

Árulkodó Júdás - elektromos üzemmód-választó gomb a középkonzolon

Helykínálat tekintetében az utastérben nincs változás, a csomagtérben viszont 100 literrel kevesebb hely áll a csomagjaink rendelkezésére. A vízhűtéses, 8,8 kWh-ás Li-ion akkupakk a hátsóüléssor alatt kapott helyet, a pótkerék helyére pedig a 150 lóerős, 1.4 TFSI erőforrás áram- és üzemanyagellátást biztosító üzemanyagtank és savas akkumulátor került. Az e-tron lelke, a 75 kW-os elektromotor a benzinmotor és a hatfokozatú, duplakuplungos sebességváltó között helyezkedik el, ennek köszönhetően 204 lóerős és 350 Nm-es rendszerteljesítmény áll a sofőr rendelkezésére.

A 8 év és/vagy 160 ezer km garancia ma egyedülálló ebben a szegmensben

Tisztán, elektromos üzemben az A3 Sportback e-tronnal 50 km-t autózhatunk a gyáriak szerint, amit a gázpedál használata, a domborzati viszonyok és az utastérben működtetett fogyasztók használata nagyban befolyásol, viszont a hibridautós tulajdonosoktól elvárt tudatossággal kiválóan kihasználható és elegendő ez a hatótáv a mindennapokban. Az általunk mért fogyasztás egy literrel a gyár által megadott érték felett volt, azonban a pesti forgalomban sem haladta meg a 2,5-2,8 litert. A feltöltés otthoni, 230 V-os hálózatról 3 órát és 45 percet vesz igénybe, ipari áram esetén két óra is elegendő. A részletekről bővebben - reményeink szerint – jövő év tavaszán már beszámolhatunk, azonban a plug-in hibridek mezőnyében való pozícionáláshoz egy vételárral még adósok vagyunk. Egy Ambition felszereltségű kompakt, konnektoros Audiért 13 millió 468 ezer forintot kérnek az itthoni kereskedésekben, ami 5,5 millió forinttal több egy ugyanilyen felszereltségű, 7 fokozatú DSG-vel szerelt normál kivitelnél. A kisebb teljesítményű (136 LE) Toyota Prius plug-in hibridje 12,2 millió forintot kóstál, valamint a felszereltségben és presztízsben is kevesebbet nyújtó Opel Ampera is ennyiért vihető haza.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....