Nascar
A NASCAR név hallatára valószínűleg mindenkinek a V8-as motorok zúgása és a versenyautók körpályán történő száguldozása jut eszébe. Noha ez a közeljövőben nem igazán fog megváltozni, annyi biztos, hogy a NASCAR szemmel tartja az elektromos járművek egyre virágzóbb piacát. A versenysorozat ennek hatására elkészítette az első EV-prototípusát, amely a múlt hétvégén debütált a 'Chicagói utcai versenyen'.
Az elektromos autó törzse egyedi sziluettet alkot, crossover-szerűbb megjelenést kölcsönözve magának, mint ami a jelenlegi NASCAR-járműveknél megfigyelhető. Az autó eleje agresszív kinézetű, hátulja szögletes és még egy jókora spoiler is megtalálható ezen a részen. Maga a karosszéria len alapú kompozitból készült, és egy módosított NASCAR alváz tetején helyezkedik el, a kormánymű, a felfüggesztés, a fékek és a kerekek pedig egy alap Cup Series-ben versenyző autóból lettek beszerelve.
A karosszéria alatt három darab hatfázisú villanymotor helyezkedik el, az egyik elöl, a másik kettő pedig a jármű hátuljában. Az autó négykerék-meghajtású és Goodyear kerekekkel van ellátva. A motorok egy 78 kWh-s folyadékhűtéses akkumulátorra vannak kötve, és regeneratív fékezéssel rendelkeznek. A NASCAR szerint az EV ideális országúti pályákhoz és rövid ovális pályákra is. Habár a hajtáslánc nem képes nagy zajra, a gumiszettet azért még így is sikerült megdolgoztatnia a pilótának a chicagói utcai pályán - főként induláskor.
Maga a prototípus a NASCAR-ban versenyző három autógyártó - a Ford, a Chevrolet és a Toyota - együttműködésének köszönhetően valósult meg. Azok a mérnökök készítették ezt az autót is, akik a 2022-ben debütált 'Next Gen' autót tervezték, valamint a 'Garage 56-os', Le Mans-ban használt Chevrolet-en is dolgoztak.
A versenysorozat nem közölt információt arról, hogy mikor tervezi - vagy egyáltalán tervezi-e - az elektromos autók bevonását a versenyeken. A prototípus megjelenése viszont a 'status quo' jövőbeli megváltozására is utalhat.