sebességkorlátozás
A Politico írta meg, hogy ezentúl a 30 km/h lesz a szabály, pedig korábban csak kivétel volt. A 30-as korlátozás alól csak a főutak jelentenek majd kivételt
A brüsszeli régió közlekedéséért és mobilitásáért felelős minisztere, Elke Van den Brandt szerint a céljuk az, hogy Brüsszel egy biztonságosabb és barátságosabb hely legyen. A sebességkorlátozás csak egyike a számos lépésnek, melyekkel azt szeretnék elérni, hogy 2030-ra jelentősen visszaszorítsák az autós forgalmat a gyalogos és kerékpáros forgalom javára. A miniszter szerint a mostani korlátozás egyik konkrét hatását hamar érezni fogja mindenki, ugyanis számításaik szerint a 20 kilométer/órával csökkentett sebességlimit hatására felére csökkenhet az autóforgalom okozta zaj.
A brüsszeli közterületek mintegy 70 százalékát az autós forgalomnak rendelik alá, ám az évtized végére ezeket jelentősen csökkenteni akarják. Brüsszelben a lezárások idején 40 kilométernyi szakasszal bővítették ki a város bicikliút-hálózatát, és ennek hatására 80 százalékkal nőtt meg a biciklisek száma. Ráadásul tudni azt is, hogy a brüsszeliek kétharmada egy átlagos napon kevesebb mint öt kilométeres távot tesz meg, azaz a gyaloglás és a bicikli reális alternatívája lehet az autózásnak. A kormány mobilitási tervének előrejelzése szerint 2030-ra 35 százalékkal kevesebb autó lesz a belga fővárosban.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!