haszonjármű

Nagy változást hoznak az új Scania motorok

2019.07.01.

A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

Úton a fosszilis energiaforrásoktól mentes fuvarozás felé a legtöbb iparág és fuvarozó még mindig belső égésű motorok segítségével tartja működésben a világot. Jelentősen hozzájárulni a fenntartható fuvarozásra való átálláshoz és közben kedvező teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot elérni nem lehetetlen. Ennek egyik legkönnyebb módja egy igazán üzemanyag-hatékony Scania beszerzése, amelynek belső égésű motorja alternatív üzemanyaggal működik. A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

- Az új, 13 literes, 500 lóerős motor ideális megoldás a saját tömegre érzékeny, de nagy teljesítményt igénylő ügyfeleknek – mondta Alexander Vlaskamp alelnök, a Scania teherautós üzletágának vezetője. „Mindegy, hogy nehéz terheket vontatnak, sürgős feladatot végeznek, vagy meredek emelkedőkkel kell megbirkózniuk, az 500 lóerős DC13-as tekintélyes erőt nyújt majd számukra. Ha pedig nem annyira fontos szempont a kis saját tömeg, akkor választhatják az 520 lóerős V8-as motort is. Ez egy kicsit nagyobb nyomatékot fejt ki és lineárisabb jellegű a teljesítményleadása.”

A Scania legnagyobb példányszámban értékesített motorja négy teljesítményszintet kínál: 370, 410, 450 és 500 lóerő. Közös jellemzőjük, hogy kiváló üzemanyag-megtakarítási lehetőségeket nyújtanak, csak SCR-rendszert használnak a kipufogógáz-utánkezeléshez, turbófeltöltőjük pedig fix geometriájú. Veleszületett tartósságuk a Scania rugalmas ütemtervű karbantartásával kiegészítve nagyobb termelékenységet és üzemidőt biztosít, ugyanakkor hozzájárul a legkedvezőbb teljes körű üzemeltetési gazdaságossághoz.

A jelentősen javított üzemanyag-fogyasztási értékek – a soros, öthengeres DC09-esek és DC13-as testvéreik esetében egyaránt akár kétszázalékos üzemanyag-megtakarítás – a Scania mérnökei által végzett alapos finomhangolás és továbbfejlesztés eredményei. Mostantól mindkét motorcsaládot változó szállítókapacitású hűtőfolyadék-szivattyúval szerelik fel, amely azzal takarít meg üzemanyagot, hogy kis motorterhelés esetén kisebb teljesítménnyel működik. Kormányrásegítő-szivattyújuk szintén változó szállítókapacitású, amely kis mértékben járul hozzá a teljes üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez, de ez is fontos. A szívó- és a kipufogócsonkot, valamint a turbófeltöltő házát is módosították, hogy javuljon a gyorsítóképesség és gyorsabb legyen a gázreakció.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....