Audi
A 3.0 TDI aggregát különösen gazdaságos V6-os, legújabb generációs dízel erőforrás, amely 190 kW (258 LE) teljesítményt és 600 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál. Az elektromos motor teljesítménye 94 kW, forgatónyomatéka pedig 350 newtonméter, s a leválasztó tengelykapcsolóval együtt a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóba építve működik. Az automata sebességváltót magas hatásfok és csekély tömeg jellemzi. A quattro állandó összkerékhajtás a tempós kanyaríveken az intelligens szoftver alapján beavatkozó kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás rendszerével működik szorosan együtt. E technika a belső íven gördülő kerék enyhe lefékezésével növeli a jármű agilitását és stabilitását.
56 kilométer hatótáv elektromos üzemmódban – a szegmens legjobbja
A lítiumion-akkumulátor összesen 168 hasáb alakú cellából épül fel és folyadékhűtéses. 17,3 kWh energiatároló képessége az Új Európai Menetcikluson (NEFZ) akár 56 kilométer tisztán elektromos hatótávot is lehetővé tesz, ami az üzemanyag-fogyasztás mellett újabb csúcsérték e piaci szegmensben. A TDI motor igénybevételével már 1400 kilométer összesített hatótáv áll rendelkezésre. Az új, többfázisú töltéstechnika akár 7,2 kW teljesítménnyel is lehetővé teszi a töltést, amely így ipari csatlakozóról legfeljebb nem egészen két és fél órát igényel. Az Audi különleges e-tron szolgáltatások egész csomagját is kínálja, az öko-áramra (Audi Energie) való átállástól egészen az Audi Charge&Fuel Card hálózatáig. Az e-tron és az Audi connect szolgáltatások együttesével a vezető akár okostelefonjával is vezérelhet olyan funkciókat, mint például az akkumulátor töltése vagy a légkondicionálás.
A legmagasabb fokú gazdaságosság – a hibridmenedzsment
A hibridmenedzsment-rendszer intelligens, rugalmas és rendkívül gazdaságos módon szabályozza az Audi Q7 e-tron quattro egyes üzemállapotait. A vezető összesen négyféle üzemmód közül választhat. Az „EV” módusz a tisztán elektromos közlekedést helyezi előtérbe, míg a „hybrid” használatakor a hibridmenedzsment dönt szabadon a hajtás módjáról. A „battery charge” üzemmód tölti az akkumulátort, míg a „battery hold” igény szerint az út egy későbbi szakaszára tartalékolja a rendelkezésre álló elektromos energiát.
Az SUV-modell menethelyzettől függően együttesen is igénybe veheti két hajtásrendszerét (boost), a motort a hajtásláncról leválasztva szabadon gördülhet (vitorlázás), illetve a fékezéskor felszabaduló energia egy részét elektromos energia formájában vissza is táplálhatja (rekuperáció). A mindennapos közlekedés során a legtöbb fékezési folyamatot az ekkor generátorüzemre váltó elektromos motor végzi el. Az Audi Q7 e-tron quattro az indítást követően mindig tisztán elektromos üzemben indul útnak, a hibrid és a boost üzemmód – az Audi további újdonságaként – akkor lép működésbe, ha a vezető egy bizonyos ellenállással szemben is mélyebbre nyomja a gázpedált. E pont helyzete a pillanatnyi terhelési állapot függvényében rugalmasan változik.
A hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodellek számára megállapított Új Európai Menetcikluson (NEFZ) az Audi Q7 e-tron quattro mindössze 1,7 liter üzemanyaggal is beérte 100 kilométerenként (szén-dioxid-kibocsátás 46 g/km). A teljes hajtásrendszer együttes teljesítménye 275 kW (373 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 700 newtonméter. Az SUV-modell álló helyzetből mindössze 6,0 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra.