Ford Mustang Mach-E

Mustang másként: villanylovakkal suttogó

2021.05.18.

Megérkezett a Mach-E Magyarországra: alánéztünk, beleültünk, titkos üzenetet kerestünk.

„Electric ponies live here” – olvasható le az eldugott felirat az emelőn álló, alsó burkolataitól megszabadított Ford Mustang Mach-E villanymotorjának oldaláról. Ebből pedig rögvest kiderül, hogy a Ford döntéshozói nagyon vidám és nagyon ravasz emberek. Mert úgy csalnak mosolyt az arcokra a mókás, rejtett üzenetükkel, hogy közben nagyon is komoly dilemmát igyekeznek feloldani. Mégpedig azt a ma már lassan közhellyé kopó, mégis feszítő kérdést: a Mustang múltját, az autótörténelemben betöltött szerepét, és igen, a V8-as hangját ismerve jó döntés, szentségtörés volt-e átmenteni a nevet egy elektromos járműre? És az, hogy épp ezzel viccelnek a Ford-nál, jelzi: érzik ők is, van itt mit indokolni. Magyarázatuk pedig aligha lehetett volna találóbb a villanylovak említésénél: az elektromos Mustang ugyanis ebből a szempontból épp olyan mint a benzines Mustang. Erős és gyors.

A hátsókerékhajtású „alapverzió” 269 lóerős, 430 Nm nyomatékú, a 0-100-as sprintet pedig 6,2 másodperc alatt abszolválja. A nagyobb akkumulátorral ellátott, elől és hátul is egy-egy motorral szerelt, négykerék-meghajtású már 351 lóerős, 580 Nm nyomatékú, és 5,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Az elektromos Mustangok „V8-asa”, a csúcs Mach-E GT pedig 487 lóerős, 860 Nm nyomatékú, ennek megfelelően brutálisan indul meg: 3,7 másodperc alatt gyorsul százra. A számok izomautós élményt ígérnek – menetpróbára egyelőre nem volt lehetőségünk az első hazai Mach-E bemutatóján –, ám ettől az elektromos Mustang még az, ami: egy ötajtós SUV. Kétségtelen azonban, hogy élőben sokkal kevésbé áraszt SUV-hangulatot, mint a fotókon.

A motorháztető elejének erőteljes letörése fokozza a sportos megjelenést, ahogy a trükkös hátsó rész is: a tetővonal és az ajtókeret teteje markánsan elkülönül, és utóbbi kupészerű íve ragadja magával a tekintetet. Ezzel együtt tény persze, hogy az eredeti Mustangra legjobban a hátsó lámpák kialakítása emlékeztet.

Az utastérben – ahová a kulcsként használt telefonunkkal is bejuthatunk – kár keresni a Mustang-hangulatot: ez egy ötszemélyes, hátul három felnőtt ember számára is elegendő helyet adó SUV. Az alaphelyzetben 402 liternyi csomagtér, a hátsó üléssor ledöntésével 1420 literre bővíthető, elől a gépháztető alatt pedig egy további 81 literes tárolórekesz található. Figyelemre méltó, hogy a Mach-E 750 kilogrammig vontatni is képes.

Bent feltűnően jó minőségűek az anyagok, rendkívül pontosak az illesztések, és a hatalmas, 15,5 colos Full HD érintőképernyő uralja a teret, gombokat kapcsolókat alig látni. A Mustang Mach-E-ben debütáló új generációs SYNC rendszerrel több mint 80 különböző beállítást módosíthatunk, a felület jó kitalált, hamar átlátható, kezelése könnyen megtanulható. És ha eleget nyomkodjuk, akkor újabb Ford-mókára bukkanhatunk. A kocsi háromféle üzemmódja közül kettőt is lovakra utaló szójátékok alapján neveztek el. Így választhatunk a takarékos „suttogó”, az átmeneti „aktív” és menetteljesítményekre optimalizált „féktelen” mód közül.

Az üzemmódon persze nem csak az élmény múlik, hanem a hatótáv is. A csak hátsó motoros, RWD jelzésű Mach-E hatótávja a kisebb, 288 cellás, 68 kWh kapacitású akkumulátorral 440 kilométer. A nagyobb, 376 cellás, 88 kWh-s akkumulátorral szerelt RWD viszont 610 kilométert is megtehet egy töltéssel. Ami pedig a töltést illeti: IONITY gyorstöltővel 10 perc alatt több mint 100 kilométerre elég energiát lehet feltankolni, 10-ről 80 százalékos szintre pedig elég 45 perc. Ez utóbbihoz 11 kWh-s töltőn 8 óra kell. Sima hálózatról 2 napig is tarthat a töltés.

S hogy mennyiért adják majd a kocsit, ami a legelső műve a gyár elektromos autókat fejlesztő, Henry Ford közeli barátjáról, Thomas Edisonról elnevezett részlegének? A nyártól Magyarországon is rendelhető Mach-E alapára 20,7 millió forint lesz. Az autó elektromos rendszerére 8 év, 160 ezer kilométer garanciát ad a gyártó. A Mach-E tulajdonosoknak kétévente vagy 30 ezer kilométerenként kell szervizbe látogatniuk. Ez persze ma már nem jelenti azt, hogy közben ne kellene, lehetne karbantartani az autót: a Ford folyamatos frissítéseket, esetleg szükségessé váró szoftveres javításokat kínál. A nagyobb frissítés a tulajdonos által előre meghatározott időpontban – például az éjszaka közepén – történhet, a kisebbeket pedig sokszor észlelni sem lehet.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Minden eddiginél nagyobb, 9 milliárd font (4370 milliárd forint) értékű megrendelést kapott a Rolls....
2025.01.28
Balesetet szenvedett két kisteherautó az M3-as autópálya 160-as kilométerénél, a Budapest felé....
2025.01.28
A Tokiói Autószalonról és a Dakar Rallyról szólt a január autós szempontból, így kevésbé meglepő,....
2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy nagyon fontos határidő jár le autósoknak....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....