custom autó
A cég mottója: Felújítani, Újragondolni, Újjáéleszteni. Ehhez a munkához a Porsche legendás típusának 1989 és 1994 között gyártott, 964 típusjelű szériáját választották. A módosítások során az alapul szolgáló autót szinte teljesen átépítik, korszerűsítik, a mostani igényeknek megfelelően. A külső tekintetében egészen az 1970-es évek formáihoz nyúlnak vissza, ezzel ellentétben, a burkolatok alatt a legmodernebb technikát találjuk. A cég, az általuk kínált átalakításokra azért is nagyon büszke, mert a folyamat végén az autóik megkapnak mindennemű hivatalos engedélyt, hogy közúton közlekedhessenek, kormányuk mögött a boldog tulajdonossal. Az átépítés során különös figyelmet fordítanak a sportkocsi minden apró részletére, beleértve a karosszériát, a felfüggesztést, a hajtásláncot, valamint a belső teret is.
A külső tekintetében a legnagyobb változást a szénszálas karosszériaelemek felhasználása jelenti. Ebből az anyagból készülnek a lökhárítók, sárvédők, valamint a csomagtartó és motorháztető fedele is. Érdekesség, hogy a hátulra felszerelt légterelő, a modern társaihoz hasonlóan, sebességtől függően változtatja a dőlésszögét, vagyis aktív. A futómű is alaposan átalakul az építés során. A vállalat szakemberei megváltoztatják a geometriáját, KW vagy Öhlins rugóstagokkal, valamint a legkorszerűbb Brembo fékekkel látják el az autót. Az újjászületett Porschékba kétféle motor választható, 3.6 literes, illetve 3.8 literes, 6-hengeres, léghűtéses boxer. Míg előbbi 270 lóerőt garantál – és egy átalakított, de gyári blokkot jelent – addig az erősebbik verziót egyenesen a Cosworth szállítja, nem kevesebb, mint 380 lóerővel. Ezért a teljesítményért a legkorszerűbb szívócső kialakítás, a módosított hengerek, hengerfejek, dugattyúk, valamint hajtórudak, illetve a teljesen újraírt motorvezérlés a felelős. A teljesítmény megfelelő átadásáért az új, Getrag G50 kéziváltó felel, amely 5- és 6-fokozatú verzióban is kérhető. A jármű hangjáról, a kisebbik motor esetén az átalakított gyári kipufogórendszer, míg erősebbik társánál az egyedi, ultrakönnyű rozsdamentes acélrendszer gondoskodik.
A hátsó szélesítés sokat dob az összképen
Egy több, mint 20 éves autó esetén a legkörülményesebb pontot a elektronikai berendezések jelentik, hiszen funkciójukat tekintve jelentős hátrányban vannak, az újabb járművekkel szemben. Ez viszont nem igaz ebben az esetben, ugyanis a Singer a teljes elektronikai rendszert újjáépíti, modernizálja, hogy az a mai igényeknek a legjobban megfeleljen. A motorvezérlő, a Cosworth Pectel rendszere, az áramellátást a motorsportban illetve hadiiparban is használt Motec eszközök biztosítják. A fényszórók a Hella ALMS Race, bi-xenon egységei, amelyek az egyedileg kifejlesztett polikarbonát burkolatokon át biztosítják a megfelelő világítást. A belsőtérben a hangsúlyt inkább a dizájnra fektetik. A kárpitozás, a MOMO Prototipo kormánykerék, a váltókar, a Becker Mexico fejegység, a tükör mind-mind a 60-as, 70-es évek Porschéit idézik. A régi stílusú Recaro ülések pedig tovább fokozzák a beltér retro benyomását.
A motorblokk is remekül van tálalva
Végül az i-re a pontot, az előd ikonikus formáját idéző 17 colos kovácsolt alumínium Fuchs keréktárcsák teszik fel, amelyeket Michelin Pilot Sport PS2 gumiabroncsokkal szerelnek.
A beltér egyértelműen az elődökre hajaz
Forrás: porscheforever.hu