WRC
Sébastien Ogier 21,5 másodperces előnnyel kezdte meg a négynapos verseny utolsó előtti gyorsaságiját Toyota GR Yarisszal. Azonban egy bal elülső defekt miatt azon több mint fél percet vesztett, így Loeb 9,5 másodperces előnnyel várhatta a mindent eldöntő utolsó mért szakaszt, amely egyben a Power Stage is volt.
Ogier mindent beleadott a roppant nehéz, néhol fekete jéggel borított pályán, és 9 másodpercet vissza is hozott a hátrányából, de ez nem volt elég a kilencedik Monte-győzelméhez. Már csak azért sem, mert elkövetett egy apró, de költséges hibát a rajtnál: valami fura hangot hallott a motorból, ezért a kelleténél kicsivel korábban lépett a gázra, vagyis kiugrott. Ez automatikusan 10 másodperc büntetést jelentett, de ez már nem osztott és nem szorzott, enélkül is elúszott volna a győzelem számára.
Sébastien Loeb ezen a versenyen (ahogy már a Dakaron sem) régi harcostársával, Daniel Elenával indult. Ezúttal Isabelle Galmiche, egy 50 éves matematikatanárnő navigált neki, akinek csak a hobbija a ralizás. Ő lett az első nő, aki felállhatott egy rali-világbajnoki dobogó tetejére azóta, hogy az olasz Fabrizia Pons 1997-ben Monte-Carlóban a győztes Piero Liatti navigátora volt.
A vb-futamon utoljára 2020-ban indult, és a teljes szezonos versenyzéstől 2012 végén visszavonult Loeb a 80. győzelmét szerezte meg, utoljára a 2018-as Katalán-ralin győzött (egy zseniális gumiválasztásnak köszönhetően), ahol még a Citroën beugró pilótájaként szerepelt.
De az M-Sport Ford is 2018-ban szerzett utoljára futamgyőzelmet, így nem csoda, hogy Malcolm Wilson tulajdonos a könnyeivel küzdött az eredményhirdetésnél, és hogy Richard Millener csapatfőnök örömében a Monte-Carlo-i öböl hideg vizébe is beugrott. Öröküket tetézte, hogy a teljes szezont futó pilótájuk, az ír Craig Breen végzett a harmadik helyen egy másik Pumával (a két Sébastien nem harcol idén az egyéni vb-címért, csak néhány versenyen indulnak).
„Nagyon boldog vagyok. Nem számítottam ilyen remek eredményre, amikor eldöntöttem, hogy indulok Monte-Carlóban. Hatalmas harcot vívtuk Ogier-vel, aki szombaton és vasárnap délelőtt is nagyon gyors volt, amíg én kicsit küszködtem” – nyilatkozott a célban Loeb, aki örömében még az autó tetejére is felmászott navigátorával.
A toyotás Kalle Rovanperä a negyedik helyet szerezte meg, mivel az első két nap során nehezen tudott alkalmazkodni az új Rally1-es Toyota GR Yarishoz. A fiatal finn három szakaszgyőzelemmel zárta a ralit, beleértve a Power Stage-et, ahol 5 bónusz pontos gyűjtött.
Az M-Sport három autója is az első ötben végzett Gus Greensmith jóvoltából, aki előrébb is végezhetett volna, ha nem szenved defektet és nincs a motorjának gyújtáskimaradása szombaton. A brit végig erős tempót mutatott, még élete első szakaszgyőzelmét is megszerezte pénteken.
Thierry Neuville lett a hatodik az egyedül állva maradt Hyundai-ban, ami csalódást keltő a koreai márka számára az új hibrid korszakában. Neuville nehezen tudott alkalmazkodni az i20 N-hez, pénteken még azt mondta, hogy „ijesztő” volt vezetni, de kitartott egészen addig, amíg szombaton el nem törött a jobb első lengéscsillapítója, amivel a negyedik pozíciót vesztette el. Végül vasárnap azért célba ért, de jelentős hátránnyal. Egy gyorsasági győzelmet azért még szerzett, ami mutatja, hogy ha minden összeáll, akkor az i20 N Rally1 tempója hasonló tud lenni a többi autóéhoz.
Csapattársa, Ott Tänak szombat este kiesett, miután két defektet és balesetet szenvedett a Sisteron szakasz csúszós havas és jeges szakaszán. Túlmelegedett a motorja a sérült hűtő miatt, és több pótkereke sem volt. A harmadik Hyundai-t vezető Oliver Solberg vasárnap rosszul érezte magát, miután három napon át szívta az autó kabinjába beáramló kipufogógázokat, ezért feladta a versenyt.
Elfyn Evans négy pont megmentésével fejezte be a ralit, miután másodikként ért célba a Power Stage-en. Ő szombaton csúszott le az útról, és 20 percet vesztett. Kacuta Takamotonak sikerült kihevernie a szombat délutáni kicsúszását, és a nyolcadik helyen pontot szerzett.
A WRC2-ben a címvédő Andreas Mikkelsen szerezte meg a győzelmet.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!