elektromobilitás

Mobilitás: kiszoríthatja az autógyártókat a Google és az Apple?

2016.11.17.

- A digitalizáció és az internet-gazdaság alapjaiban változtatja meg a gyártási rendszereket, a kelet-közép-európai régió országai közötti együttműködés a digitális gazdasági fejlődés területén különösen eredményes lehet - hangsúlyozta a nemzetgazdasági miniszter a Budapesten rendezett Regionális Digitális Konferencián csütörtökön.

Varga Mihály hozzátette, a mostani digitális átalakulás a jól képzett munkaerőre, a magas hozzáadott értékű termelésre és az innovációra támaszkodik, ezért globális és fenntartható versenyelőnyt jelenthetne a régió országainak azon országokkal szemben, amelyek csupán az alacsony munkabér révén tesznek szert előnyre. Kiemelte, a konferencián jelenlévő országok fontos adottsága, hogy sokoldalúan kapcsolódnak a német gazdasághoz, elsősorban a húzóágazatot jelentő autóiparhoz. A régió járműipara globálisan is jelentős szektorrá vált és olyan növekedési központok alakultak ki, ahol szoros az együttműködés a gyártók és a beszállítók között, és az oktatási és kutatás-fejlesztési terület szereplőivel is kiépültek a kapcsolatok.


Varga Mihály szerint Magyarország nem áll felkészületlenül a digitális átalakulás előtt, a kormány kidolgozta és megvalósítja az újraiparosítás programját, az Irinyi-tervet, amelynek alapvető eleme az Ipar 4.0 program és az elektromos járművek térnyerését szolgáló Jedlik Ányos Terv. A továbblépés egyik korlátjává vált mára a járműiparban az elérhető tesztelési kapacitások hiánya - mondta. A kormány a nyugat-magyarországi, zalaegerszegi járműipari tesztpálya megépítésével nem csak a magyarországi, hanem a régiós járműipari fejlesztések számára is új lehetőséget teremt - fejtette ki.

Günther Oettinger, az Európai Bizottság digitális gazdaságért és társadalomért felelős biztosa hangsúlyozta, fontos a digitális javakhoz való hozzáférés, ez a fejlődés motorja lehet. Szerinte kérdéses, hogy a közlekedéssel és mobilitással összefüggő fejlesztések élére a Volkswagen, a BMW, az Audi, vagy olyan kreatív online platformok állnak, amelyeknek rengeteg adat áll rendelkezésükre, mint a Google vagy az Apple. Utóbbi esetben a nagy német autógyártók csak beszállítók lesznek.


Günther Oettinger elmondta, bizottsági kezdeményezésre egy kerekasztalt is létrehoztak az összekapcsolt járművek, automatizált vezetéssel kapcsolatos kezdeményezések megvitatására. Ebben arra kérték az ipar képviselőit, hogy hozzanak létre legalább egy, határokon átívelő, 5G-technológiát alkalmazó tesztprojektet az automatizált vezetéshez kapcsolódó fejlesztések kipróbálására. A konferencián több egyetértési megállapodást is aláírtak egyebek mellett az autonóm járművek határokon átívelő közlekedésének szabályozási kérdéseiről, a régió innovatív startup vállalkozásai közötti együttműködés elősegítéséről, valamint a vállalatok közötti kutatás-fejlesztési együttműködésről.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.11
Téli izgalom a jégen: a Lamborghini Esperienza Neve debütált Belső-Mongóliában. A Revuelto, a....
2025.01.11
Az autósok között kettős Mini-sikerrel zárult a Szaúd-Arábiában zajló 47. Dakar-rali hatodik....
2025.01.11
Naná, hogy a Tokiói Autószalonon debütál majd a japán Drift King által fémjelzett Hyundai Ioniq 5 N....
2025.01.11
Az Alpine Forma-1-es istálló tartalékversenyzőjeként folytatja pályafutását Franco Colapinto, aki....
2025.01.11
A Szegeden autógyárat építő BYD három új márkakereskedéssel bővíti magyarországi értékesítési és....
2025.01.11
A baleset vétlen elszenvedőjének fedélzeti kamerája rögzítette a felvételt, január 8-án, este.   ..
2025.01.11
A teljes egészében megújuló nyersanyagokból készült üzemanyag (HVO100) a hagyományos dízelhez....
2025.01.11
A koreai autógyártó a mai napon bejelentette, hogy stratégiai együttműködésre lép az NVIDIA....
2025.01.11
Az Egri Járási Ügyészség vádat emelt egy férfi ellen, aki ittasan vezetve egy bejárati kapu....
2025.01.11
A villanyautópiac fejlődése Németországban tavaly elmaradt a várakozásoktól. A szövetségi gépjármű-....