Genfi Autószalon
A MITSUBISHI Concept XR-PHEV II egy kisméretű SUV-tanulmány; a 2013 januárjában bemutatott Outlander PHEV után ez az MMC második PHEV-járműve. A benne működő új PHEV-rendszer egy kis tömegű, kompakt méretű és rendkívül takarékos orrmotoros/elsőkerékhajtású hajtáslánc, ami ideális egy városi crossover számára. A várhatóan nagyon alacsony, mindössze 40 g/km CO₂-kibocsátása a legtisztább üzemű PHEV-modellek közé helyezi a tanulmányautót, aminek 163 lóerős elektromotorja lendületes, mégis lágy teljesítmény-leadással és remek gázreakciókkal mozgatja az autót.
A PHEV-tanulmány rávilágít arra, hogy az MMC továbbra is a környezetkímélő technológiák fontos elemének tekinti az elektromos hajtást, ezért jelenleg is fejleszti PHEV-rendszereit, hogy kínálatának minden modelljéhez már a közeljövőben ilyen hajtási módot is kínálhasson. A MITSUBISHI Concept XR-PHEV II egy városi crossover, amelynek kiváló környezetvédelmi és közúti teljesítményét egy kis tömegű, kompakt méretű és rendkívül takarékos orrmotoros/elsőkerékhajtású PHEV-rendszer biztosítja.
Az új Concept XR-PHEV II élénk dinamikát sugalló sziluettje egy rövidtávfutó testalkatát idézi; a karosszéria karaktervonala élesen bevág az autó oldalsó felületébe, s végül összeolvad a kiálló hátsó sárvédővel. Az autó orr-részét egy olyan motívum határozza meg, amit a Pajero tett közismertté. A középső fekete hűtőrács a Pajero lenyűgöző teljesítményét juttatja eszünkbe, akárcsak a hagyományos “védőelem”, ami oldalról és alulról kiindulva befelé és felfelé nyúlik tovább. Az orr-rész jellegzetes motívuma az autó hátsó részén is megismétlődik, ahol a magasan elhelyezett hátsó lámpatest hatásosan javítja az autó láthatóságát.
A minimalista stílusú műszerfalat alátámasztó középkonzol oldalaiból kiinduló alumínium keret merész, magabiztos hangulatot teremt. A műszerfal fekete-ezüst színvilága erős kontrasztot teremt a modul első részével. A formatervezők úgy alkották meg a cockpitot, hogy az funkcionálisan segítse a vezető összpontosítását, ezért a vezérlőszerveket a középkonzolra és kormánykerékre csoportosították.
Az új PHEV-rendszer kifejezetten az elsőkerékhajtású/orrmotoros modellekhez készült; a hajtáslánc része egy MIVEC motor, egy új elektromotor/generátor és egy új teljesítmény-elosztó egység, s mindezek elöl helyezkednek el. Az új teljesítmény-elosztó egységben kompakt, hatékony inverter és változó feszültségű rendszer biztosítja a nagy teljesítményt és nyomatékot. Az autó CO₂-kibocsátása 40 g/km alatt marad, ami még egy PHEV esetében is kiemelkedően jó értéknek számít.
A PHEV-rendszer elsődlegesen tisztán elektromos hajtásra készült; a belsőégésű motor generátorként működik, és csupán szükség esetén segít be közvetlenül az autó hajtásába. A forgalmi körülményektől és az akkumulátor töltöttségi szintjétől függően a rendszer automatikusan választ a tisztán elektromos, a soros hibrid és a párhuzamos hibrid üzemmódok közül. A Battery Save vagy Battery Charge üzemmódok kapcsolásával a vezető maga is átválthat tisztán elektromos hajtásra.