Dacia Jogger

Mitől működik a Dacia receptje?

2022.04.03.

Nem a legbiztonságosabbak, és nem szórják tele divatos digitális egységekkel az autóikat, mégis hatalmas eladási számokat produkál a Dacia Európában. Mi a titkuk?

Semmi. Vághatnánk rá elsőre, hiszen a Dacia nem csinál mást, mint pont annyit kínál, amennyi elég. Elég a hétköznapi közlekedéshez és élethez, de egy grammal sem többet. Miközben minden gyártó egyre drágább autókat kínál a forszírozott villanyosítás és egyéb technikai elvárások miatt, addig a Dacia meg tudott maradni a megfizethető, logikus talajon. Azonban emögött komolyabb munka van, mint azt elsőre gondolnánk.

2021-ben már a félmillió eladott példányt is átlépte a Dacia Európában: egészen pontosan 537 095 példányt értékesítettek, ami a piac 6,2%-át jelenti. Ezzel a román gyártó a top három márka között találta magát – ehhez a sikerhez nagyban hozzájárult az új Sandero érkezése, ugyanakkor boldogan tartja második helyét a Duster is a kínálatban. Tavaly bevezették első teljesen elektromos modelljüket is a Spring személyében, amiből máris 27 876 darab fogyott.

Alacsony értékesítési áraik ellenére ne gondoljuk, hogy a profit kicsi lenne az autókon, és pont itt van a Dacia recept sava-borsa. Mivel a Renault Group korábbi sikeres padlólemezeit és technológiáit használják újra, ezért megspórolnak egy rakás fejlesztési költséget, tehát a margin továbbra is nagy tud maradni. Ráadásul szinte kizárólag olyan opciós kiegészítőket kínálnak autóikhoz, amik feltétlenül fontosak. Mármint, ki szeretné egy lemezfelnis, lízingfehér autóval szállítani a családot a Balatonra, amikor néhány tíz- vagy százezer forintért rendelhető hozzá ülésfűtés, tolatókamera és csinos felni is?

Ugyanakkor pont, hogy az alacsony alapellátmány miatt éri a legtöbb támadás is a márkát. Egy két csillagos Euro NCAP törésteszt nem tesz túl jót a Dacia megítélésének, de érdemes hozzátenni, hogy ma már a biztonsági rendszerek is nagyban beleszólnak az értékelésbe, a kaszni teherbírása mára kevésbé mérvadó az összérték tekintetében. Úgy tűnik, hogy ezzel tisztában vannak a vásárlók is, ugyanis a román márka sikere töretlen. Ráadásul a kényszer-villanyosítással sem kell sietniük, hiszen a könnyű autóik könnyedén teljesítik az Európai Unió károsanyag-kibocsátási normáit.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.24
A kaliforniai székhelyű elektromos járműgyártó, a Lucid felvásárolja az ugyancsak amerikai, ....
2025.04.24
Bárhogy is alakul a következő Miami Nagydíj Lando Norris számára, garantáltan nem fog úgy kirúgni a....
2025.04.24
A Mercedes-Benz  bemutatta az új, eArocs 400 többfunkciós elektromos teherautóját, amelyet....
2025.04.24
A meglévő, kipróbált rendszereket vadonatúj technológiákkal ötvöző, a jelenből formai és....
2025.04.24
A világ autóipara átalakuláson megy át, két fontos változás zajlik egy időben. Egyre nagyobb teret....
2025.04.24
Az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei....
2025.04.24
Az elektromos Inster hónapokkal ezelőtti beharangozása után a Hyundai hazai képviselete újabb....
2025.04.24
A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év hasonló....
2025.04.24
Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják....
2025.04.24
A brit márka terjeszkedése évi 200 ezer új autóval. ..