Genfi Autószalon

Mini terepjárót faragott a Fiat a Pandából

2014.02.20.

A Panda Cross harciasabb külsőt, nagyobb kerekeket, és erősebb motorokat kapott, mint a normál Panda 4x4.


A Genfi Autószalonon mutatkozik be a harmadik generációs Fiat Panda legújabb, legkülönlegesebb és egyben legdrágább változata, a Cross. Az elődhöz képest nem olyan drámai a külső átalakulása, ezúttal nem tervezték át a komplett orr-részt új fényszórókkal, de összetéveszteni így sem fogja senki a Crosst a többi Pandával. Legkönnyebben a fényszórót keretező műanyag védőelemről, az új lökhárítókról, a fényszóró mellé felhozott ködlámpákról, a polírozott, titánszínű alsó védőlemezekről, valamint a nagyméretű, 185 mm széles, 15 colos kerekekről lehet felismerni a legextrémebb Pandát. Emellett több lett a műanyag védőelem, szélesebbek lettek a kerékjáratok, lecserélték a tetősínt és a hátsó lámpák buráját is. A nagyobb kerekek miatt javultak a 3,7 méteres autócska terepszögei, a belépő szög 24, a kilépő 33 fokra nőtt meg, és természetesen a hasmagasság is nagyobb, mint korábban.

Kétféle motorral, az 1,3 literes, 80 lóerős dízellel és a 0,9 literes, 90 lóerős, kéthengeres, turbós benzinessel lehet majd megrendelni a Panda Crosst, az utóbbi speciális, rövidebb első fokozattal ellátott hatfokozatú kézi váltóval kerül forgalomba, ami a felezőt pótolja. Mindkét motor szériában start-stop rendszerrel készül, és mindkettő erősebb annál, mint amit a sima Pandában tudnak. Természetesen széria a 4x4 hajtás, amelynek három üzemmódja közül lehet választani: „Auto”-ban a rendszer maga dönti el, hogy mikor kapcsolja be a hátsó kerekeket a hajtásba, „Lock”-ban állandó a négykerékhajtás és elektronikus, fékekkel működő differenciálzár funkció is rendelkezésre áll, a „Hill descent” üzemmód pedig meredek lejtőkre lett kitalálva.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.26
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinformtól. ..
2025.04.26
Alapjaiban változtathatja meg, amit eddig a közlekedésről tudtunk. ..
2025.04.25
Holtszezonban miről is beszélgetnének az autóversenyek képes krónikásai? ..
2025.04.25
Az AutoWallis éves rendes közgyűlésén a részvényesek elfogadták a társaság 2024. évi éves....
2025.04.25
Audi helyett, dobpergés, dramaturgiai szünet, nagybetűs AUDI néven debütál az ingolstadtiak kínai....
2025.04.25
Zala vámegyében 50 helyett 169 és 124 km/h-s sebességgel közlekedtek! - írja a police.hu.     ..
2025.04.25
Nem szegték a kínai autógyártók exportkedvét az európai uniós vámtarifák: lendületesen nő az öreg....
2025.04.25
Az OMODA az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés iránti elhivatottságát egy különleges....
2025.04.25
Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét....
2025.04.25
A Széchenyi István Egyetem közel harminc hallgatója vett részt azon a nemzetközi rövid képzési....