Dakar
Harminc évvel első Dakar-győzelme után három dobogós helyezésével a Peugeot ismét megmutatta, mire képes a francia szakértelem. A Dakar történetének legsikeresebb versenyző párosa, Peterhansel/Cottret lengette meg a dobogó legfelső fokán a francia trikolórt Dél-Amerikában, egy csapdákkal teli, számos magaslati szakasszal tarkított, navigációs kihívással nehezített és szeszélyes időjárásnak kitett útvonal megtételét követően. A 2017-es Dakar fordulatokban gazdag verseny volt. Az élmezőny autói egymást követték, soha nem szakadtak el nagyon egymástól.
A 13-ast általában balszerencsét hozó számnak tartják. Kevesen merik szerencseszámukká tenni. Stéphane Peterhansel ez utóbbaik közé tartozhat, hiszen megszerezte 13. Dakar-győzelmét (6-ot motorral, 7-et autóval), tovább javítva eddigi rekordján. A mondhatni tökéletes futamot produkált Stéphane Peterhansel és Jean-Paul Cottret hetedik közös sikerüket aratták, mely által Jean-Paul lett a legtöbb Dakar-győzelmet magának mondható segédpilóta.
A Sébastien Loeb/Daniel Elena páros másodszorra vett részt a Dakaron, ennek ellenére döbbenetesen jól haladt előre: a futam leggyorsabb versenyzőinek bizonyultak, magabiztosan uralták a verseny és a navigáció ritmusát. A 4. szakaszban meghibásodott motor miatt sajnos 26 percet veszítettek, ami aztán a célba érkezésre is döntő hatással volt. A második helyen végzett 309-es rajtszámú páros két egymást követő évben másodszorra szerezte meg a „top performer” megtisztelő címet öt szakaszgyőzelméért (a tízből).
A tavalyi Dakaron hetedik helyezést elért Cyril Despres és David Castera örömmel léptek fel a dobogóra; hasonló sikerben eddig csak a motoros-futamon volt részük (Cyril 5 győzelmet aratott, David egy 3. helyezést ért el). A PEUGEOT 3008DKR 307-es rajtszámú autójának sikerült learatnia első gyorsasági szakaszgyőzelmét autóval, melynek köszönhetően egy rendkívül nehéz szakaszt követően összesítettben az eredménylista élére került. Azaz vitathatatlanul javított teljesítményén.
Noha az idei versenyen a Sainz/Cruz páros ismét bizonyságot tett gyorsaságáról, hiába tört az élmezőnybe, sajnos nem tudta befejezni a Dakart. A 4. szakaszban az autó felborult, a spanyol páros kénytelen volt kiszállni a versenyből és visszatérni a Tupizában található táborba. Sajnos a rendelkezésre álló idő alatt nem lehetett megjavítani a 304-es rajtszámú autót.
A PEUGEOT 2008DKR-t felváltó PEUGEOT 3008DKR remekül helytállt a világ legnehezebb tereprali versenyén. Az ellenfelek négykerék-meghajtású járműveivel szemben a kétkerék-meghajtású 3008DKR bebizonyította, hogy a Peugeot Total Team jó műszaki megoldást választott. A kedvezőtlen szabályzati változások ellenére (a levegőszűkítő csökkentése) mindaz a munka, amit az utóbbi hónapokban a motor és a felfüggesztések tökéletesítése céljából végzett a csapat, meghozta gyümölcsét. Mellesleg a Peugeot 3008 SUV által inspirált karosszéria olyan aerodinamikai fejlődést hozott, amely által a versenyzők optimalizálni tudták csúcssebességüket.
Bruno Famin, a Peugeot Sport igazgatója, a Peugeot-Total Team vezetője
„Hogyan is értékelhetnénk az eredményt egy ilyen siker után? Három autónk a dobogón: nagy büszkeség ez a PEUGEOT Márka és az egész Peugeot Sport csapata számára. A 3008 DKR először vett részt a Dakaron, és rögtön győzött is. Jogosan lehet büszke a munkájára az egész csapat: a szerelőktől kezdve a versenyzőkig. Azt hiszem, hogy az összefogás és a csapatszellem ereje mutatkozott ebben a győzelemben, mely a koncepció kidolgozásától az autók elkészítéséig és karbantartásáig minden szinten megvalósult. A pilóták és segédpilóták segítették egymást, ami ilyen szinten tavaly nem történt meg. Mindenki tartott a 2017-es Dakartól, nem véletlenül. Ez a feszültség arra késztette a csapattagokat, hogy még inkább összedolgozzanak. A fantasztikus eredmény az egész csapat érdeme. Ami az autót illeti, a legnagyobb előrelépést a megbízhatóság terén értük el. Egyetlen műszaki problémánk sem volt, kivéve egy kis meghibásodást, ami némileg oka volt annak, hogy nem a Loeb/Elena páros nyert. Tovább javítottunk a teljesítményen, nem hiába dolgoztunk tehát. Bár növelte a stresszt, de úgy éreztem, nem kell csapatutasításokat adnom. Azt hiszem, a pilótáktól kezdve mindenki érezte a verseny hőfokát.