Toyota
A Toyota Mirai európai piacra szánt változata kívülről nem különbözik az amerikai és a japán kivitelektől: a formavilágot szokni kell, különösen a háromszög alakú légbeömlők és a meglepő farkiképzés miatt. Azonban nem csak a dizájn jelenti a modell különlegességét, hanem a hajtáslánca is: az üzemanyagcellás rendszer hidrogénből és oxigénből állít elő elektromos áramot, ami hajtja a villanymotort.
Nagyjából a Priuséra hasonlítanak a menetteljesítmények, a 155 lóerős motor 9,6 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra a Mirait, a végsebesség 178 km/h.
Két üzemmód közül választhat a vezető: az Eco-ban a kocsi a lehető legtakarékosabb módon halad, a Power módban viszont a sportos, dinamikus vezetésre helyezi a hangsúlyt. Előbbiben egy tank hidrogénnel 483 kilométert tud megtenni ideális esetben az autó.
Az akkumulátoros, sima villanyautókhoz képest az is hatalmas előny, hogy a tankolás mindössze 3 percet vesz igénybe – amennyiben találunk egy hidrogénkutat, ami ma még Nyugat-Európában is kifejezetten ritkának számít. A Toyota állítása szerint a Mirai -22 fokos külső hőmérséklet mellett is beindítható.
A Mirai jó vezethetőségére a garancia az alacsony súlypont, amit azzal ért el a Toyota, hogy az üzemanyagcellát, a nagynyomású hidrogéntankot és a hajtáslánc egyéb elemeit is a padló alá rejtette el. A belső tér öt felnőtt számára is viszonylagos kényelmet biztosít, a csomagtartó 361 literes. Az egyetlen komoly probléma a kocsival az ára: Németországban 78540 eurót kérnek majd érte, ami több mint 24 millió forint.