Renault Megane
A négyajtós megjelenésével háromtagúra bővült az új Renault Mégane karosszériaváltozatainak száma, mivel az ötajtós és a kombi már korábban bemutatkozott. A francia gyártó szerint az új változat átmentet képez a négyajtós szedánok és a négyajtós kupék között, ezt főleg a kupészerű tetőívvel és az elegánsan karcsú C-oszloppal magyarázzák.
A 4,63 méteres hossz és az 1,81 méteres szélesség alig marad el az egy kategóriával nagyobb Talisman értékeitől, de a 2,71 méteres tengelytáv, valamint az 1,57 méteres nyomtáv is tekintélyes. A csomagtartó 550 literes, a megnövelt tengelytávnak hála a hátsó utasok lábtere közel 4 centivel nagyobb, mint az ötajtós Mégane-ban.
A digitális kijelzős műszerfal pont ugyanaz, mint a többi Mégane-ban, a középkonzolon lévő, álló helyzetben beépített érintőképernyő a jobban felszerelt modellekben 8,7 colos, és az R-Link 2 infotainment rendszer fut rajta. Számos vezetéstámogató rendszer lesz elérhető a négyajtós Mégane-hoz az adaptív tempomattól a vészfék-asszisztensen át a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig.
Két benzines és két dízelmotorból áll a motorkínálat. A legolcsóbb az 1,6 literes, 115 lóerős szívó benzines lesz, a többi motor már mind turbós: az 1,2-es TCe benzines 130, az 1,5-ös dCi dízel 90 és 110, az 1,6-os dCi 130 lóerős. Sokféle váltó választható: alapból minden motorhoz kézi váltó jár, felárért a szívó benzineshez fokozatmentes CVT, a turbós benzineshez hétfokozatú dupla kuplungos, a dízelekhez hatfokozatú dupla kuplungos automata kérhető.
A Mégane Grand Coupét a Renault törökországi gyárában készítik, ugyanott, ahol a Clio kombit is gyártják. Nem lesz kapható minden európai piacon az autó, csak azokon, ahol a lépcsős hátú karosszériatípus máig népszerű maradt. Közel 30 országban kezdik el a forgalmazást 2017 elejétől, köztük Magyarországon is.