Francia autók

Minden idők legszebb francia autói

2024.09.03.

Ha van ország, amelyik ellátta az autóipar szerteágazó történelmét újító és különleges autókkal, akkor az mindenképp Franciaország.

Egykor élen jártak újító technikai és dizájn megoldásokban. Nem féltek kitűnni, nem féltek vállalkozni és valóban a nép igényeire reagálva gyártották autóikat. Ezek a francia autógyártók, akiknek számtalan furcsa, de legalább ennyi gyönyörű autót is köszönhetünk. Közülük szemezgetünk most.

Bugatti Type 57SC Atlantic

Kezdjünk egy igazi klasszikussal, ami a szakértők szerint is az egyik legszebb és egyébként ezáltal az egyik legértékesebb autó is valaha. Gigászi áron cserélnek gazdát az árveréseken az Atlatnic-ok és nem nehéz megérteni, hogy miért. Ez az autó határozza meg a Bugatti dizájnvonalát egészen a mai napig, a Chironig bezárólag. Innen jön a lópata hűtőrács, az autó tetején végigfutó kiállító ív és a gömbölyített ablakok is. Persze elegancia tekintetében össze sem hasonlítható a két autó.

Citroen SM

Az egyik legjobb korszaknak tekinthetjük a francia gyártó életében, amikor a Citroen és a Bertone egymásra talált, de semmi sem überelheti a piszkos 70-es éveket, amikor még házon belül hozott elképesztően menő formanyelvet a Citroen. Ekkor született a Citroen SM, ami korát megelőzve hozott olyan megoldásokat, mint az üveggel összekötött első fényszórók, a letakart hátsó kerékjárati ívek, hogy tényleg egy űrhajó hatását keltse. És valóban egy űrhajó volt, az űrkorszak kellős közepén. A kormánnyal forduló fényszórókkal, üvegszálas kerekekkel, dinamikus kormányzással és tárcsafékekkel. Igazi presztízs modellként (kupéként?) az erejét egy Maserati V6 szolgáltatta, míg végsebessége 180 km/h volt. Vegyük hozzá a Citroen hidropneumatikus futóművét és máris megvan a tökéletes gran tourismo receptje. És ez még mindig egy Citroen...

Alpine A610

Korszakos, a múltat stílusosan és hitelesen visszahozó márka lett a felélesztett Alpine-ból, aminek eredeti évei alatt is számtalan remek sportautót köszönhettünk. Direkt nem az A110-et fogom kiemelni, mint a legszebb közülük, hanem az A610-et, aminek a létezéséről hajlamosan vagyunk megfeledkezni, hiszen egyetlen adatával sem tűnt ki még a saját korában sem, pedig minden jegyében ott hordozza a 90-es évek báját. Kezdve a kompromisszummentes kupé tetővonallal, a farmotoros elrendezéssel, rajta hatalmsa légterelőkkel és persze folytatva a bukólámpákkal. Sokak szerint ez volt a franciák Porsche 911-ese, egy turbós V6-tal a motortérben, ami 6 másodperc alatt megfutotta a 0-100-at. Ugyanakkor nagyon ritka modellnek számít. Kevesebb, mint 1000 darabot gyártottak belőle.

Renault Avantime

Megoszlanak a vélemények, hogy inkább szép vagy inkább furcsa-e a Renault Avantime. Szerintem viszont van annyira különleges és funkcionális, hogy már szép legyen. Annyi biztos, hogy az idő jót tett a franciák háromajtós, szinte kupé fenekű családi egyterűjéjének. A Renault már akkor sem hallgatott senkire és a saját útját járta, a saját igényei szerint igyekezett megválaszolni a felmerülő ügyfél kérdéseket. Az Avantime újító, minden részletében igazán francia és szerethető, de sajnos szinte minden tekintetben jobbnak bizonyultak a korabeli versenytársai. Talán a Renault-nál se vették komolyan, és tudták, hogy egykor a külön úton járó családok kedvence lesz.

Peugeot 106 Rallye

Nehéz lenne egyetlen korszakalkotó hot hatch-et kiemelni a francia autógyártók történelméből, hiszen megannyi gyönyörű és élvezetesen vezethető autóval látták már el a világot. Elég csak a Renault Mégane RS modelljeire gondolni, amik időről időre a leggyorsabb elsőkerekes sportautónak számítottak, de rengeteg emlékezetes autót köszönhetünk az autósportban szintén aktív Peugeotnak is. Mintha az arányok tökéletesen kiadták volt a 106 Rallye esetében, ami persze fehér felnikkel és a Peugeot sportcsíkjaival párosítva az igazi. Dobták a ködlámpákat és a könnyűfém felniket, helyettük pedig szélesítésekkel dobták fel a kasznit, amit nyilván a rali homologizáció miatt hoztak létre. Egy igazi oldschool hot hatch. 825 kiló egy 100 lóerős szívómotorral párosítva. Mégis nagyobb élmény vezetni, mint a modern sportautók túlnyomó részét.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.06
Mivel két éve nem talál legyőzőre az utcai sportkocsik között, tovább faragtak vele a köridőből,....
2024.10.06
Egy szakértő szerint életveszélyes volt a verekedés, de a vezetés közben telefonnal videózó....
2024.10.06
A Mátrix és a John Wick mozifilmekből ismert 60 éves hollywoodi sztárról sokan tudják, hogy szereti....
2024.10.06
Elég sok tényező közrejátszik abban, hogy szabálytalanul vezetünk, ezeket gyűjtöttük össze Tóbiás....
2024.10.06
A 2024-2025-ös idényben az élvonalban szereplő Esztergomi Kézilabda Club három Vitara típusú....
2024.10.06
Folytatódott a pofátlan(tan)ítás Nógrád vármegye közútjain. ..
2024.10.06
Az Európai Bizottság pénteken jelentette be, hogy az európai uniós tagállamok többsége megszavazta....
2024.10.06
Épp a Denza márka felfutásakor adja el részesedését a Mercedes a BYD-nek. ..
2024.10.05
Az első futamot megnyerte, a másodikon pedig harmadikként zárt a friss hatszoros Európa-bajnok Kiss....
2024.10.05
Érdekes autóötletek születtek a szomszédban, de némelyikből még prototípus sem lett. ..