felmérés
A Deloitte menedzsment tanácsadó cég felmérése szerint a németek mintegy 17 százaléka rendelkezik e-kerékpárral. Minden harmadik e-kerékpár-tulajdonos a szabadidőt és a kikapcsolódást jelölte meg a vásárlás legfontosabb indokaként - jelentette be a Deloitte csütörtökön Münchenben. A városokban egyre több ember és cég használ e-kerékpárt vagy e-teherbiciklit az autók alternatívájaként - mondta Kim Lachmann iparági szakértő.
A koronavírus okozta helyzet tovább növelte a keresletet
Az elektromos kerékpárok részesedése Németországban a teljes kerékpár-értékesítésben 39 százalék volt 2020-ban. A helyi kerékpárkereskedelem profitál a trendből: Mivel az e-kerékpárok drágák és összetettebbek, a megkérdezettek 72 százaléka azt mondta, hogy szakértői tanácsot szeretne kérni a kerékpár vásárlása előtt.
Hollandiában a Deloitte szerint a megkérdezettek 30 százaléka már rendelkezik elektromos kerékpárral, és minden második ott eladott kerékpár e-kerékpár. A Cycling Industries Europe európai kereskedelmi szövetség idén 20 százalékkal nagyobb keresletre számít, de aztán fokozatosan telítődik a piac.
A Deloitte tavasszal 20 európai országban 11 250 embert kérdezett meg. A középpontban Németország, Ausztria és Svájc állt – írja a német honlap.