kínai autógyártás
A Kínai Autógyártók Szövetségének adatai szerint az első hat hónapban Kínában négy százalékkal nőtt az autók iránti kereslet a tavalyi év azonos időszakához képest. Hat hónap alatt 11 millió autót adtak el belföldön, miközben a termelés volumene ebben az időszakban öt százalékkal, 14 millió legyártott darabra nőtt.
A legkelendőbbek vitathatatlanul a BYD vállalat autói voltak, amely márka egyben a kínai autóimport egyik legaktívabb szereplője. Az első félévben a BYD 13,2 százalékos részt hasított ki a kínai autópiacból, 1,32 millió autóeladási tranzakciót bonyolítva le.
Vagyis a kínai piacon egy hazai márka a piacvezető, de utána külföldiek következtnek. A második a Volkswagen 9,33 százalékos piaci részesedéssel (921 ezer autó), és a Toyota 6,95 százalékos piacrésszel, 686 ezer eladott autóval. A negyedik helyen egy másik japán márka, a Honda áll, de utána már ötödikként a kínai Geely következik, illetve a hatodik és hetedik helyen is helyi vállalatok vannak, a Changan és a Wulling, amelyek lekörözték az utánuk a sorban következő BMW-t, a Nissan-t és Mercedes-Benzt.
Ha csak a kínai márkákat vesszük figyelembe, a legnépszerűbbek lajstromában van a Chery (kevesebb mint 300 ezer eladot autóval) és HIMA (Aito és Luxeed – egyenként körülbelül 100 ezer értékesített autóval), valamint a Hongqi (191 ezer), a Li Auto (189 ezer), a GAC (155 ezer) és a Haval (valamivel több mint 153 ezer).