javító műhely
A tesztelés során több mint száz olyan járművet vettek górcső alá, amellyel 100 ezer kilométert tettek meg. Nemcsak a meghibásodásokra és a szervizelések gyakoriságára összpontosítottak, hanem a járművek vezetési tulajdonságait és tartósságát is értékelték. A végső eredményt a végén az autószerelők tették teljessé, akik az egyes autókat a legkisebb darabjaikig szétszedték, hogy megállapítsák az elhasználódás és korrózió mértékét, amik szabad szemmel nem láthatók.
A fotó csak illusztráció.
Ezek alapján az autók büntetőpontokat kaptak, és minél több volt ezekből, annál rosszabb volt az értékelésük. Mivel az értékelés a büntetőpontok alapján történt, gyakran megesett, hogy egyes autók azonos pozíción végeztek a ranglistán.
Egyes modellek meglepő eredményeket értek el. A listán a típus mellett zárójelben az autószerelők által megállapított problémák vannak feltüntetve. Íme, a top 10-es lista:
1. Audi A3 Sportback g-tron (hiba nélkül)
1. BMW M3 (hiba nélkül, 2 darabot teszteltek)
3. BMW Z4 (hiba és szinte elhasználódás jelei nélkül)
3. Audi A6 Avant sport 40 TDI S tronic (a parkolószenzor hibás jelet generált)
3. Seat Ateca 1.4 Eco TSI Style (kényelmetlen ülések)
3. Audi A4 Avan (szinte hiba nélkül)
3. VW T-Cross (felszíni korrózió)
8. Suzuki Swift Sport (korrózió)
8. Mazda CX-5 Skyactive-D 184 (korrózió a szeleptömítés alatt)
8. BMW 320d Touring (kozmetikai hiányosságok)
Az első húszba többek közt a Volkswagen és a Hyundai modelljei kerültek még be. A Škodának a Superb 1.4 TSI modellje érte el a legjobb helyet, mégpedig a 23.-at, míg a Fabia csak a 72. helyen végzett.