Mini Cooper SE teszt

Milyen az első kínai Mini? - Mini Cooper SE teszt

2024.10.30.

Van mérvadó különbség a Kínában és az Angliában gyártott Mini között? Az ijesztő válasz az, hogy nem igazán.

Semmi sem bizonyítja jobban, hogy a BMW Csoport mennyire más úton jár, mint a többi európai gyártó, és mennyivel jobban képes lereagálni az autóiparra most rázúduló kihívásokat, mint az első kínai Mini bemutatkozása. Hatalmas hír volt korábban, hogy a Great Wall Motor előállt egy Mini Cooper másolattal, Ora Funky Cat néven. Ugyanolyan gömbölyű fényszórók, fehér tető, apró kaszni és cuki karakter. Ahelyett, hogy ezen felháborodtak volna Münchenben és Oxfordban, inkább partnerségre léptek a GWM-mel, hogy közösen hozzanak létre egy megfizethető, elektromos kisautó padlólemezt, ami a márkacsoport közeljövőben érkező összes kisautója alá megfelel.

A kínai partnerség ára, hogy már évekkel ezelőtt kikerültek kémfotók a hivatalosan még csak most bemutatott új Mini Cooper generáció villanyos változatáról. Akkor még úgy hittük, hogy osztoznak majd a padlólemezen a Funky Cattel. Mára azonban tudjuk, hogy ez egy teljesen új padlólemez, amire én borzasztóan kíváncsi voltam. Nemrég ugyan már járt nálunk az új benzines Mini, de az tulajdonképpen az előző generáció egy erős faceliftje. Amire én igazán kíváncsi voltam, az az eddigieknél rövidebb, ám jóval szélesebb, kínai változat, amiből csak háromajtós kivitel készül. Az alap változat 184 lóerős és 36,6 kWh-s akksival szerelik, míg az SE már 218 lóerős, 49,2 kWh-s akksival – és már azt is tudjuk, hogy érkezik a JCW 255 lóerővel, 54,2 kWh-s akksival.

Nálunk a középutat jelentő Cooper SE változat járt, gyönyörű kék fényezéssel, Favoured Trim felszereltséggel. Feltűnő jelenség és mindenki számára azonnal egyértelmű, hogy mit lát. Az enyhén megváltozott arányok és a háromszög hátsó lámpák ellenére is felismerhetően Mini maradt, mi több, a benzines változat formavilágát igazították a kínaihoz, és nem fordítva. Laposan, szélesen terül az aszfaltra, és pont olyan is vezetni, amilyennek kinéz: kiszámítható, magabiztos és biztonságos. Nehéz. Majdnem 1,7 tonna. Így nincs benne az a játékos fardobálás, ami a benzines változatban, de a könnyed kormányzásnak és az apró kaszninak köszönhetően még így is egy fokkal nagyobb élmény vezetni, mint a legtöbb villanyautót.

Odabent szinte ugyanazt a modern, színes és játékos kabint találjuk, mint a benzines változatban, néhány apró, ám nem elhanyagolható részlettől eltekintve. Kicsit másképp állíthatóak a szellőzők, kicsit élesebb a műanyagok széle és a kilincset valami furcsa oknál fogva leköltöztették térd magasságba, hogy kényelmetlen legyen hozzáférni és ajtót nyitni. Oké, a sofőrülés oldalára szerelt könyöklő is bénácskább, de egyáltalán nem kényelmetlen, és még a középkonzol aranyos tárolóját is elfordították a sofőrtől, de ezeknél sokkal nagyobb gond, hogy az autó aljába épített akkumulátorcsomag miatt, nagyon a padlón ülünk. Még rövid távon is kényelmetlen ennyire felhúzott lábakkal utazni, a hátul ülőknek pedig szinte semmi lábfejmozgást nem enged. Pedig alapvetően hosszú ülőlapos, kényelmes üléseket kap a hátsó sor is.

Hogy miért volt szükség a kínai partnerségre? Nos, azért, mert így mindössze 3,2 millió forint felárral tudják adni az alap változatot a benzineshez képest, de ez a különbség akkor sem lesz érdemben nagyobb, ha almát az almához hasonlítunk, tehát egy Cooper S Favoured Trimet egy Cooper SE Favoured Trimhez. A Mini és a BMW Csoport képes volt elfogadni, hogy, ha megfizethetően akarnak villanyautót kínálni, a minőség érdemi romlása nélkül, akkor együtt kell dolgozni a kínaiakkal. A gyárilag megadott 14-15 kWh-s fogyasztást abszolút tudta produkálni, így ideális körülmények között a közel 400 km-es hatótáv sem ördögtől való. Ami egy ekkora városi autónál már olyan érték, amivel letudjuk a heti ingázást, ráadásul akár 95 kW-tal tölthető az SE akkumulátora.

Felmerülhet ugyanakkor, hogy mi lesz az Európai Bizottság által kiszabott extra vámmal a Kínában gyártott villanyautókkal szemben? Nem fogja megnyomni az új elektromos Mini árát? Brit központú márkaként őket ez már eleve kevésbé érinti, ráadásul 2026-tól párhuzamosan Zhangjiagangban és Oxfordban is fogják gyártani az elektromos változatot. Arról nem is beszélve, hogy a friss padlólemezre máris érkezik egy nagyobb, crossoveresebb változat az Aceman személyében, amit a Pekingi Autószalonon lepleztek le. Szóval meg lehet próbálni belekötni az első kínai Minibe, de az az igazság, hogy az átlagos felhasználó szinte semmit sem fog észrevenni abból, hogy az autóját Oxfordban vagy Kínában gyártották-e.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.26
A veterán francia péntek óta állt az élen, és a vezetést a trükkös, több kiesést hozó utolsó napon....
2025.01.26
Az újabb vasúti baleset miatt a MÁV-csoport megerősített pótlóbusz-flottával készül a....
2025.01.26
Újév, új remények? Nos, ha a zsebünkbe nyúlunk, akkor biztos vagyok benne, hogy keresni kell a....
2025.01.26
Heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Járó motor, fogyó benzin. ..
2025.01.26
Megdöbbentő adatok arról, hogy mikor és milyen választással járunk a legjobban. ..
2025.01.26
Az M3-as autópálya Budapest felé vezető oldalán forgalomkorlátozásra kell számítani – írta az....
2025.01.26
Jól sikerült a Ford Puma ráncfelvarrása, egyetlen hátránya az, hogy már csak háromhengeres,....
2025.01.26
A Mercedes-Benz E-osztály elnyerte az Euro NCAP 2024-es, a „Best Performer”, általános biztonsági....
2025.01.26
A bevezetése óta már több mint 100.000 megrendelést adtak le az új Peugeot E-3008-asra. Figyelemre....
2025.01.26
A Toyota nyolcszoros világbajnoka szombaton ismét hibátlanul teljesített, tovább növelve előnyét a....