autóvásárlás
Az új autó vásárlása fontos döntés. Jelentős hatással van a család komfortérzetére és természetesen a pénzügyi helyzetére, hiszen az ingatlanba befektetés után ez a második legjelentősebb tétel egy átlagos háztartás számára. Ezért nem mindegy, hogy milyen modellt és milyen áron választunk. Vannak olyan tényezők, melyek segítenek a dilemma eldöntésében.
A legfontosabb a megfelelő időzítés. Bár ez az élet főbb döntéseinél alapvető, itt vannak gyakorlati szempontok, melyeket érdemes szem előtt tartani. Ugyanis a vásárlás megfelelő időpontjának megválasztása jelentős megtakarításokat eredményezhet.
A kívánt modell iránti keresletet több tényező befolyásolja. Az év különböző időszakaiban ugyanaz az autó kerülhet sokkal többe, illetve kevesebbe. Fontos a kutatás és az árak összehasonlítása a döntés meghozatala előtt, mivel nem minden ajánlat olyan jó, mint amilyennek látszik, a buktatók általában a „kisbetűs” részletekben vannak elrejtve.
De vegyünk pár konkrét példát!
Év végi hajrá
A karácsonyi időszakban már komoly a teljesítési kényszer, hogy az éves profitot hozzák a kereskedések. Ez jelentős kedvezményekhez és nagyon vonzó finanszírozási ajánlatokhoz vezethet.
Év eleji akciók
Ennél már csak az év eleje jobb! A január és a február kedvező hónapok lehetnek autóvásárlásra, hiszen ez a téli árzuhanások időszaka, amikor a nagy áruházláncok és a kiskereskedések is jelentős akciókkal csalogatják a vevőket. Az autókereskedők is kedvezményeket adnak az új év beköszöntével. A márkakereskedések gyakran úm. kisöprik a régi árukészletet, hogy helyet teremtsenek az új modellek számára. Ez különleges ajánlatokat eredményezhet. Ezenkívül a karácsonyi ünnepek után az autók iránti kereslet csökken, ami előnyt jelenthet a vásárlók számára a tárgyalások során.
Ráncfelvarrás
Amikor egy márka ráncfelvarrásra készül, tehát megújítja valamely modelljét, akkor a kereskedők a lehető leghamarabb szeretnének megszabadulni a régebbi változattól, tehát ésszerűbb áron kínálják azokat.
Egyéb
Ezenkívül a gyártók gyakran további ösztönzőket indítanak a folyó évi készletek kiárusítására az új modellek megérkezése előtt. Érdemes figyelemmel kísérni a promóciókat és tájékozódni az adott márkakereskedés értékesítési stratégiájáról.
Forrás: autoappassionati.it