előfizetés

Miért erőltetik a gyártók az előfizetéses modellt?

2022.10.03.

Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról, de többnyire kudarcba fulladt kezdeményezésekről tudtunk csak beszámolni. Viszont az utóbbi időben egyre több gyártó indított előfizetéses ajánlatokat, legutóbb például a Stellantis kezdte el Free2Move nevű szolgáltatását. Egyre valószínűbb, hogy számolni kell az előfizetéssel.

Az előfizetés gyakorlatilag betölti a lízing és az autóbérlés közötti űrt. Ez is egyfajta autóbérlés, hiszen nem a saját autónkat használjuk és díjat fizetünk érte, de ez esetben nem napokra bérlünk kocsit, hanem adott havi díjért bizonyos modellek közül a szolgáltató által meghatározott kereteken belül szabadon választhatunk és több esetben akár cserélgethetjük is őket tetszés szerint.

Vonzó koncepció, de nagyon drága és egyelőre nem feltétlenül éri meg a szolgáltatónak sem. Az ötlet egyik alapja, hogy a felhasználó bizonyos modellek közül szabadon választhat. Mivel könnyen előfordulhat, hogy több felhasználó választja ugyanazt a modellt, a szolgáltató kénytelen egy modellből több példányt tartani. Az ICDP nemzetközi kutatószervezet számításai szerint legalább az autók 30 százalékának mindig szabadon kell állnia, hogy a felhasználók kérései teljesülhessenek, így 10 felhasználó esetében legalább 13 autót kell tartani. Ráadásul ebben az esetben nem számoltak azzal az igen könnyen előforduló helyzettel, hogy egy-egy modell különleges népszerűségnek örvend.

Ennek ellenére sok gyártó számára vonzó megoldás ilyen szolgáltatást indítani, mert sok vásárlónak továbbra is aggályai vannak a technológia gyors változásával kapcsolatban. Ami a lízinget illeti, nem lehetnek biztosak az elektromos autók maradványértékében, de sokan abban is kételkednek hogy egy "zöld" autó illeszkedik-e az életmódjukhoz a jelenlegi hatótávval és a töltési infrastruktúra állapotával.

Az előfizetés által kínált rugalmasság lehetőséget biztosít számukra, hogy „a lábujjukat betegyék a vízbe”, és később, ha akarnak, tartósabb döntést hozhassanak, vagy csak akkor váljanak folyamatos előfizetővé, ha tényleg bejön a kínált rugalmasság.

Mindemellett fontos szempont, hogy egyre több autógyártó próbálja népszerűsíteni az online autókereskedelmet. Az internetes autóvásárlás bár egyelőre gyerekcipőben jár, az UBS svájci óriásbank elemzése szerint 2030-ra az autók legalább felét így értékesíthetik majd.

Ez a két trend kiegészítheti egymást, ugyanis az ember könnyebben fizet elő egy szolgáltatásra és vállal fél-1 éves kötelezettséget egy havidíj fizetésére, minthogy kifizesse egy autó teljes vételárát. Ráadásul mivel az előfizetés sokszor rugalmas autóválasztást is lehetővé tesz, még könnyebb kihagyni a kereskedéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.24
Két személygépjármű frontálisan ütközött szerda este a 47-es számú főút 212-es....
2025.12.24
Fabrice Cambolive szeretné, hogy a Savane 4X4 koncepcióból valós modellt csináljanak a Renault 4-es....
2025.12.24
A jövő évi nyári menetrendben heti háromszor közlekedik a török és a magyar főváros között a Wizz....
2025.12.24
Mikor láthatjuk utakon az első újkori Jaguar modellt és miért éppen ebbe az irányba mentek el a....
2025.12.24
Az Európai Unió nagysebességű vasúti hálózat kiépítésével, valamint a légi és a vízi közlekedésben....
2025.12.24
A Kia Seltos a gyártó egyik legnépszerűbb autója és a crossover jövőre Európában is kapható lesz. ..
2025.12.24
Baleset miatt megállították az M5-ös autópálya forgalmát Örkény térségében, a Budapest felé vezető....
2025.12.24
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a karácsonyi ünnepi időszakban és szilveszterkor a megváltozó....
2025.12.24
A határátkelés megkönnyítése érdekében 116 digitálisan vezérelhető kijelzőt telepítenek tizenhárom....
2025.12.24
2026. július 1-jétől vége a kiskapuk korának: a 2,5–3,5 tonnás kisteherautók is ugyanabba az....