előfizetés

Miért erőltetik a gyártók az előfizetéses modellt?

2022.10.03.

Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról, de többnyire kudarcba fulladt kezdeményezésekről tudtunk csak beszámolni. Viszont az utóbbi időben egyre több gyártó indított előfizetéses ajánlatokat, legutóbb például a Stellantis kezdte el Free2Move nevű szolgáltatását. Egyre valószínűbb, hogy számolni kell az előfizetéssel.

Az előfizetés gyakorlatilag betölti a lízing és az autóbérlés közötti űrt. Ez is egyfajta autóbérlés, hiszen nem a saját autónkat használjuk és díjat fizetünk érte, de ez esetben nem napokra bérlünk kocsit, hanem adott havi díjért bizonyos modellek közül a szolgáltató által meghatározott kereteken belül szabadon választhatunk és több esetben akár cserélgethetjük is őket tetszés szerint.

Vonzó koncepció, de nagyon drága és egyelőre nem feltétlenül éri meg a szolgáltatónak sem. Az ötlet egyik alapja, hogy a felhasználó bizonyos modellek közül szabadon választhat. Mivel könnyen előfordulhat, hogy több felhasználó választja ugyanazt a modellt, a szolgáltató kénytelen egy modellből több példányt tartani. Az ICDP nemzetközi kutatószervezet számításai szerint legalább az autók 30 százalékának mindig szabadon kell állnia, hogy a felhasználók kérései teljesülhessenek, így 10 felhasználó esetében legalább 13 autót kell tartani. Ráadásul ebben az esetben nem számoltak azzal az igen könnyen előforduló helyzettel, hogy egy-egy modell különleges népszerűségnek örvend.

Ennek ellenére sok gyártó számára vonzó megoldás ilyen szolgáltatást indítani, mert sok vásárlónak továbbra is aggályai vannak a technológia gyors változásával kapcsolatban. Ami a lízinget illeti, nem lehetnek biztosak az elektromos autók maradványértékében, de sokan abban is kételkednek hogy egy "zöld" autó illeszkedik-e az életmódjukhoz a jelenlegi hatótávval és a töltési infrastruktúra állapotával.

Az előfizetés által kínált rugalmasság lehetőséget biztosít számukra, hogy „a lábujjukat betegyék a vízbe”, és később, ha akarnak, tartósabb döntést hozhassanak, vagy csak akkor váljanak folyamatos előfizetővé, ha tényleg bejön a kínált rugalmasság.

Mindemellett fontos szempont, hogy egyre több autógyártó próbálja népszerűsíteni az online autókereskedelmet. Az internetes autóvásárlás bár egyelőre gyerekcipőben jár, az UBS svájci óriásbank elemzése szerint 2030-ra az autók legalább felét így értékesíthetik majd.

Ez a két trend kiegészítheti egymást, ugyanis az ember könnyebben fizet elő egy szolgáltatásra és vállal fél-1 éves kötelezettséget egy havidíj fizetésére, minthogy kifizesse egy autó teljes vételárát. Ráadásul mivel az előfizetés sokszor rugalmas autóválasztást is lehetővé tesz, még könnyebb kihagyni a kereskedéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
A Mercedes Sprinter éppen a pálya közepén állt meg. ..
2025.01.28
A Nemzetgazdasági Minisztérium 2024-ben az új ügyvezető kinevezésével megkezdte a Debrecen....
2025.01.28
Hosszú, szinte prémium hangulatú, kupésított városi terepjárót hozott a KG Mobility az Actyon....
2025.01.28
A rendőrök elfogták azt az 51 éves devecseri férfit, aki Magyarországra szállította a járműveket. ..
2025.01.28
Nézze meg a videót! ..
2025.01.28
Nagy teljesítményű, 800 voltos elektromos hajtásláncot fejlesztett a Bosch nagyobb méretű vízi....
2025.01.28
Előző héten 14 olyan sofőrt szűrtek ki a rendőrök, akik ittasan ültek volán mögé, egyikük egy....
2025.01.28
Utasforgalmi próbaüzemre indult az Alstom Astride-villanymozdony a Mecsek IC-k élén - közölte a MÁV....
2025.01.28
A BMW Steyr-i gyára teljes egészében távfűtésre áll át: a rendszeres működéséhez szükséges energiát....
2025.01.28
Ha tetszik a VW T3 stílusa, de inkább járnál egy modern, erős és megbízható furgonnal, költözz....