ICDP

Miben más egy kínai modell, mint európai megfelelője?

2022.05.17.

Kína magasan a világ legfontosabb piaca, ha új autókról van szó. Tavaly nagyjából 60 millió új autót értékesítettek a világon, minden harmadikat Kínában. Egy ilyen fontos piacnál nem meglepő, hogy az autógyártók igyekeznek megfelelni a vásárlók igényeinek, ezért számos kizárólag Kínába készülő modellt gyártanak, a máshol is értékesített modellek pedig jelentősen eltérnek európai megfelelőjüktől.

De milyen autókat szeretnek a kínaiak? Míg Európában a C szegmens tipikusan ferdehátú modellek terepe, Kínában sokkal inkább a szedánok a népszerűek ebben a méretben is. A szedánok hosszú ideje uralják a kínai piacot, bár a városi terepjárók ott is egyre népszerűbbek, de egyelőre töretlen a szedánuralom.

Minden bizonnyal sokan emlékeznek a nem olyan régen még Európában is forgalmazott Volkswagen Jettára, amit azóta már az érdeklődés hiánya miatt nem árulnak nálunk. Ez a modell olyan népszerű volt Kínában, hogy a Volkswagen 2019-ben elindította almárkáját Jetta néven. A Jetta modellek a belépő szintű, olcsóbb Volkswagenek márkajelzése lett. A szedán szegmens népszerűségéről pedig elég annyi, hogy jelenleg 14 féle szedán érhető el a Volkswagen kínai kínálatában.



Egy Jetta Modell

Szintén sokak hallhattak már arról is, hogy a kínaiak imádják a hosszított verziókat. Hosszított modellek persze nálunk is vannak, de szinte kizárólag prémium márkák legnagyobb szedánjai érhetőek el ilyen verzióban. Nem így Kínában, ahol egy 3-as BMW vagy egy Audi A4 is elérhető „L” verzióban, nem beszélve a Mercedesről, akik már az A-osztályt is forgalmazzák ilyen kivitelben. Ráadásul nem is csak a prémium márkák szedánjai érhetőek el hosszabb kiadásban, a Peugeot forgalmazza az 508L-t, a Volkswagen pedig szinte összes szedánja, a Jettától a Passatig elérhető hosszú kialakítással. Sőt, már nem csak a szedánok, a SUV modellek is hosszabbodnak.



 

Szintén jelentős különbségeket találni, ha az autó infotainment rendszerét nézzük. Nem is a tudásról van szó, inkább a dizájnról. A kínaiak úgy tűnik, imádják az óriási képernyőket. A kifejezetten a kínai piacra készült Ford Evos például óriási képernyővel igyekszik minél több vásárlót vonzani. A képernyő mérete 1,1 méter, ráadásul ez nem feltétlenül szokatlan jelenség az országban. A Byton mutatott be egy hasonló képernyővel megáldott autót, csak ők még a kormányra is tettek egy akkora kijelzőt, amekkora egy hagyományos európai modellben középen szokott lenni.



A Ford Evos belseje

Természetesen a kínaiak nagyon szeretik az elektromos autókat is, amire persze jó okuk van: az állam célja, hogy Kína legyen az elektromos közlekedés fellegvára, így jelentős összegeket fektetnek a kínai autógyártók támogatásába és komoly támogatásokkal segítik a vásárlókat is, bár utóbbi idén véget érhet.

 



Volkswagen ID.6 Crozz és ID.6 X

 

Ennek köszönhetően rengeteg elektromos autó érhető el az országban. A kínai piac preferenciáit mi sem mutatja jobban, mint a Volkswagen ID.6: egy hosszú, tágas, nagy képernyőkkel felszerelt elektromos SUV – ennél már csak akkor lehetne pontosabb, ha szedán lenne.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.14
Annak ellenére, hogy a gyalogos balesetek száma évről évre javuló tendenciát mutat hazánkban, a....
2024.05.14
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.05.14
A csalódást keltő szeptember után (-11,6 százalék) a romániai új autók piaca októberben ismét....
2024.05.14
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az....
2024.05.14
Az új Opel Frontera első nyilvános bemutatkozására készül: Alig egy hónappal azután, hogy az új....
2024.05.14
Lassul az elektromos autók fellendülése. Lényegesen több személygépkocsit regisztráltak újonnan az....
2024.05.14
Vasárnap délután az Erdőháton történt baleset egyik sérültje Magdaléna Šebestová volt....
2024.05.13
- Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters....
2024.05.13
Az alábbi cikk különleges csemege a magyar automobilizmus kezdeti időszakáról. Az Autó Motor 1935.....
2024.05.13
- A hagyományos kamionoktól nagyobb és nehezebb gigakamionok megjelenése az európai utakon a vasúti....