ICDP
De milyen autókat szeretnek a kínaiak? Míg Európában a C szegmens tipikusan ferdehátú modellek terepe, Kínában sokkal inkább a szedánok a népszerűek ebben a méretben is. A szedánok hosszú ideje uralják a kínai piacot, bár a városi terepjárók ott is egyre népszerűbbek, de egyelőre töretlen a szedánuralom.
Minden bizonnyal sokan emlékeznek a nem olyan régen még Európában is forgalmazott Volkswagen Jettára, amit azóta már az érdeklődés hiánya miatt nem árulnak nálunk. Ez a modell olyan népszerű volt Kínában, hogy a Volkswagen 2019-ben elindította almárkáját Jetta néven. A Jetta modellek a belépő szintű, olcsóbb Volkswagenek márkajelzése lett. A szedán szegmens népszerűségéről pedig elég annyi, hogy jelenleg 14 féle szedán érhető el a Volkswagen kínai kínálatában.
Egy Jetta Modell
Szintén sokak hallhattak már arról is, hogy a kínaiak imádják a hosszított verziókat. Hosszított modellek persze nálunk is vannak, de szinte kizárólag prémium márkák legnagyobb szedánjai érhetőek el ilyen verzióban. Nem így Kínában, ahol egy 3-as BMW vagy egy Audi A4 is elérhető „L” verzióban, nem beszélve a Mercedesről, akik már az A-osztályt is forgalmazzák ilyen kivitelben. Ráadásul nem is csak a prémium márkák szedánjai érhetőek el hosszabb kiadásban, a Peugeot forgalmazza az 508L-t, a Volkswagen pedig szinte összes szedánja, a Jettától a Passatig elérhető hosszú kialakítással. Sőt, már nem csak a szedánok, a SUV modellek is hosszabbodnak.
Szintén jelentős különbségeket találni, ha az autó infotainment rendszerét nézzük. Nem is a tudásról van szó, inkább a dizájnról. A kínaiak úgy tűnik, imádják az óriási képernyőket. A kifejezetten a kínai piacra készült Ford Evos például óriási képernyővel igyekszik minél több vásárlót vonzani. A képernyő mérete 1,1 méter, ráadásul ez nem feltétlenül szokatlan jelenség az országban. A Byton mutatott be egy hasonló képernyővel megáldott autót, csak ők még a kormányra is tettek egy akkora kijelzőt, amekkora egy hagyományos európai modellben középen szokott lenni.
A Ford Evos belseje
Természetesen a kínaiak nagyon szeretik az elektromos autókat is, amire persze jó okuk van: az állam célja, hogy Kína legyen az elektromos közlekedés fellegvára, így jelentős összegeket fektetnek a kínai autógyártók támogatásába és komoly támogatásokkal segítik a vásárlókat is, bár utóbbi idén véget érhet.
Volkswagen ID.6 Crozz és ID.6 X
Ennek köszönhetően rengeteg elektromos autó érhető el az országban. A kínai piac preferenciáit mi sem mutatja jobban, mint a Volkswagen ID.6: egy hosszú, tágas, nagy képernyőkkel felszerelt elektromos SUV – ennél már csak akkor lehetne pontosabb, ha szedán lenne.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!