Forma-1

Miami lehet az Forma-1 új célpontja

2017.12.03.

A Forma–1 vezetői a közelmúltban Miamiba utaztak és több lehetséges helyszínt is szemügyre vettek egy utcai pálya kialakításához. A helyiek állítólag nem zárkóznak el teljesen a versenyrendezéstől, az anyagiakkal viszont még lehetnek problémák…

A Liberty Media már a januári hatalomátvétel előtt leszögezte, szeretné növelni az F1 amerikai jelenlétét, ennek érdekében pedig akár újabb versenyt (vagy versenyeket) rendezhetnek a kontinensnyi országban. A céget képviselői Chase Carey elmondta, olyan turisztikai csomópontokat tart szemmel, mint New York, Las Vegas vagy Miami.



Egy ideig úgy tűnt, New York lehet a befutó, az utóbbi időben viszont Miami látszik valamivel esélyesebbnek (persze egyelőre ez a terv is korai fázisában tart). A Forma–1 idén kinevezett kereskedelmi igazgatója, Sean Bratches novemberben találkozott a város polgármesterével, Francis Suarezzel és a rendezvényekért felelős Vicente Betancourttal, hogy egy utcai pálya lehetséges helyszínéről és a futammal kapcsolatos logisztikai kérdésekről egyeztessen velük.

- A pályamérnökeik is eljöttek, és szétnéztek az utcákon – jegyezte meg Betancourt. „Vetnünk kell egy pillantást arra, működne-e a dolog, és mekkorák lennének a költségei annak, ha idejönnének. Azt hiszem, a labda most az ő térfelükön pattog” – tette hozzá a szakember, aki állítólag már a Monacói Nagydíj ideje alatt kapcsolatba lépett az F1 új többségi tulajdonosaival.



A tervezők állítólag már féltucatnyi pályatervet készítettek, miközben a Liberty Media november elején levédette a Miami Nagydíj kifejezést (igaz, ezt New York és Las Vegas esetében is megtették). Bár a felek egyelőre csak a tervezési fázisban tartanak, vannak, akik már most tiltakoznak a futam ellen, mondván az többhónapos építkezéssel, utcák lezárásával és magas zajszennyezéssel jár. Korábban egyébként a több miami futamot is rendező CART-széria is hasonló nehézségekbe ütközött.

Két évvel ezelőtt a Forma–E is ellátogatott a városba, ám végül az az esemény is csak egyszeri volt, vagyis az elektromos széria többé nem tért vissza Miamiba. A tendencia tehát nem túl kedvező, sőt állítólag az anyagiakkal is lehetnek gondok. - Egyértelműen fogalmaztam. Elmondtam, hogy szeretnénk szórakoztatni, de nincs pénzünk – hangsúlyozta Betancourt.

Forrás: m4sport

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
- Lezárták az M7-es autópálya Letenye felé vezető oldalát Balatonvilágosnál, ahol egy teherautó és....
2024.04.26
A YouTube-on jelent meg egy nem mindennapi felvétel, amin rendkívüli zajhatások közepette "görgőzi....
2024.04.26
Leküzdi még az árvizet is.   ..
2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....