ICDP
Az utóbbi néhány évben az FCA nagy ígéreteket tett, de a Fiat, Alfa Romeo és Maserati újonnan bemutatott modelljei mind kompromisszumoktól hemzsegtek a fejlesztésekhez szükséges tőke hiányában. Ezeket az ígéreteket a konszern kereskedői is készpénznek vették, a vállalat kereskedői hálozata nagyot fejlődött Európában, de ezek a befektetések nem térültek meg, gyakorlatilag csak a Jeep márka forgalmazói örülhettek valamekkora fejlődésnek a keresletet illetően.
Ha a PSA-Opel/Vauxhall egyesülést vesszük példának, igen rövid időn belül számíthatunk az első közös modellek bemutatására. Persze a sietségnek oka van, a tervek szerint új, értelemszerűen környezetbarátabb modellek bemutatásával kerülnék el a korábban az FCA által tervezett Tesla kvóta vásárlást, amivel a szén-dioxid alapú büntetésük összegét csökkentették volna.
Ami az FCA csoport egyetlen igazi volume-márkáját, a Fiat-ot illeti, minden bizonnyal véget ér az 500-as alapjaira épített különböző verziók fejlesztése, ami szintén finaszírozás hiányában választott kényszermegoldás volt. Mivel a PSA teljes modellpalettával érkezik, várható, hogy hamarosan PSA alapokra épült Fiat modellek érkeznek majd.
Persze a Fiat ugyanazon a pályán versenyzik, ahol az Opel vagy a Peugeot, így a franciák komoly kihívás elé néznek, ha szeretnék jól megkülönböztetni a márkákat és megtartani azok saját identitását. Persze, ez a nagy konszernek örök problémája, a Volkswagen csoport sokat tudna mesélni erről.
Az Alfa Romeo és Maserati más eset. Túlságosan különböznek a PSA többi márkájától, így a Fiat esetében várható közös modellek itt nem valószínűek. Ugyanakkor az utóbbi időben bemutatott modellek, az Alfa féle Guilia és Stelvio, valamint a Ghibli és a Levante a Maserati oldaláról egytől egyig ígéretes modellek és bizonyos szempontból remek autók, de a megfelelő pénzügyi háttér hiányában a fejlesztés során nem is lehetett valódi cél a német konkurenciával való versengés. A PSA biztos alapjaival ez megváltozik, így számíthatunk egy-két nagy dobásra az olasz prémium szegmensből is.
Ami a piaci jelenlétet illeti, nem valószínű, hogy az FCA és PSA modelleket egyaránt forgalmazó kereskedések jönnének létre. Ugyanakkor a befektetői háttér átalakulása várható az FCA részéről, várhatóan számos, jelenleg a PSA modelljeit forgalmazó kereskedő fog terjeszkedni az FCA kereskedőinek felvásárlásával.
Mindent egybevetve az átlag vásárló szempontjából az két vállalat egyesülése pozitív folyamat, ugyanis várhatóan komoly fejlődés vár az olasz márkák modelljeire. A külsejükkel eddig sem volt probléma, ha lesz pénz a technika fejlesztésére is, az FCA alvállalatai is ráléphetnek a profitabilitás útjára, ahogy tette azt az Opel is nem sokkal a PSA általi felvásárlás után.