ICDP

Mi vár a Fiat csoportra francia kezekben?

2019.11.27.

A többek között a Peugeot, Citroen és Opel márkákat forgalmazó francia PSA csoport nemrég a például Fiat, Alfa Romeo és Maserati brandeket összefogó olasz FCA-val közösen bejelentette a két vállalat egyesülését. Az FCA csoport régóta gyengélkedik, de az ICDP kutatásai alapján Carlos Tavarez, a PSA első emberének vezetésével a PSA ugyanúgy csodát tehet az egész olasz konszernnel, ahogy tette azt az Opel esetében.

Az utóbbi néhány évben az FCA nagy ígéreteket tett, de a Fiat, Alfa Romeo és Maserati újonnan bemutatott modelljei mind kompromisszumoktól hemzsegtek a fejlesztésekhez szükséges tőke hiányában. Ezeket az ígéreteket a konszern kereskedői is készpénznek vették, a vállalat kereskedői hálozata nagyot fejlődött Európában, de ezek a befektetések nem térültek meg, gyakorlatilag csak a Jeep márka forgalmazói örülhettek valamekkora fejlődésnek a keresletet illetően.

Ha a PSA-Opel/Vauxhall egyesülést vesszük példának, igen rövid időn belül számíthatunk az első közös modellek bemutatására. Persze a sietségnek oka van, a tervek szerint új, értelemszerűen környezetbarátabb modellek bemutatásával kerülnék el a korábban az FCA által tervezett Tesla kvóta vásárlást, amivel a szén-dioxid alapú büntetésük összegét csökkentették volna.

Ami az FCA csoport egyetlen igazi volume-márkáját, a Fiat-ot illeti, minden bizonnyal véget ér az 500-as alapjaira épített különböző verziók fejlesztése, ami szintén finaszírozás hiányában választott kényszermegoldás volt. Mivel a PSA teljes modellpalettával érkezik, várható, hogy hamarosan PSA alapokra épült Fiat modellek érkeznek majd.

Persze a Fiat ugyanazon a pályán versenyzik, ahol az Opel vagy a Peugeot, így a franciák komoly kihívás elé néznek, ha szeretnék jól megkülönböztetni a márkákat és megtartani azok saját identitását. Persze, ez a nagy konszernek örök problémája, a Volkswagen csoport sokat tudna mesélni erről.

Az Alfa Romeo és Maserati más eset. Túlságosan különböznek a PSA többi márkájától, így a Fiat esetében várható közös modellek itt nem valószínűek. Ugyanakkor az utóbbi időben bemutatott modellek, az Alfa féle Guilia és Stelvio, valamint a Ghibli és a Levante a Maserati oldaláról egytől egyig ígéretes modellek és bizonyos szempontból remek autók, de a megfelelő pénzügyi háttér hiányában a fejlesztés során nem is lehetett valódi cél a német konkurenciával való versengés. A PSA biztos alapjaival ez megváltozik, így számíthatunk egy-két nagy dobásra az olasz prémium szegmensből is.

Ami a piaci jelenlétet illeti, nem valószínű, hogy az FCA és PSA modelleket egyaránt forgalmazó kereskedések jönnének létre. Ugyanakkor a befektetői háttér átalakulása várható az FCA részéről, várhatóan számos, jelenleg a PSA modelljeit forgalmazó kereskedő fog terjeszkedni az FCA kereskedőinek felvásárlásával.

Mindent egybevetve az átlag vásárló szempontjából az két vállalat egyesülése pozitív folyamat, ugyanis várhatóan komoly fejlődés vár az olasz márkák modelljeire. A külsejükkel eddig sem volt probléma, ha lesz pénz a technika fejlesztésére is, az FCA alvállalatai is ráléphetnek a profitabilitás útjára, ahogy tette azt az Opel is nem sokkal a PSA általi felvásárlás után.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.17
A HangZóna mai vendége Piri András, az Inter Cars partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2025.04.17
Az észak-amerikai közlekedésbiztonsági biztosító intézet, az IIHS 2025-re megszigorította átfogó....
2025.04.17
A Porsche jelentősen növelte az elektromos járművek értékesítési arányát 2025 első negyedévében:....
2025.04.17
Balesetek és útépítések nehezítik a közlekedést országszerte ezen a nyárias csütörtök délután. ..
2025.04.17
Közlekedési balesetben elhunyt Varga Ákos, az első magyar motorversenyző, aki teljesítette a Dakar-....
2025.04.17
Bár csak egyetlen métert tett meg fejjel lefelé, a teljesítmény így is lenyűgöző. ..
2025.04.17
Ki mondta, hogy egy dobozos áruszállító nem lehet izgalmas? Hogy fölösleges légterelőt és a....
2025.04.17
A Porsche Hungária az ország öt szakképző intézményének adományozott egy-egy oktatási célra....
2025.04.17
Van olyan sztrádaszakasz, ahol 15 km-es a torlódás és akár 1,5 órát meghaladó menetidő-növekedéssel....
2025.04.17
A Rotax motorral szerelt Can-Am márkát elsősorban strapabíró quadjairól és brutális teljesítményű....