ICDP

Mi a különbség egy francia és egy német "ugyanolyan" autó között?

2023.03.31.

Az európai autópiac bizonyos szempontból egy nagy halmaz, hasonló piacokkal. Viszont ha közelebbről megnézzük, hatalmas különbségeket láthatunk mind árakban, mind az autók jellemzőiben.

Németország különleges piac Európában, a legtöbb gyártó számára egyértelműen a legfontosabb. Az ember azt gondolná, hogy Németországban jó alapfelszereltségű autókat vásárolnak elsősorban, de a gyártók kínálata árnyalja ezt a képet. A Volkswagen kínálatát vizsgálva azt látja az ember, hogy aránylag alacsony áron kínált, igen szegényes felszereltségű autókat is forgalmaznak.

Erre az egyik legjobb példa a Volkswagen Polo, amelynek Trendline felszereltsége Magyarországon például nem is érhető el. Ebből a modellből számos olyan dolgot kihagytak, ami meglepő lehet egy manapság új autó esetében. Csak elöl található benne elektromos ablakemelő, a külső tükröket manuálisan kell állítani, ráadásul még a klíma is opciós extrafelszereltség.

Ennek okát nehéz megfejteni. Egyrészt feltétlezhetjük, hogy Németországban sokak számára fontos, hogy új autóban üljenek, még akkor is, ha az az autó kevésbé felszerelt, mint egy hasonló árú használt modell. Szintén meglepő lehet, hogy nálunk miért nem kínálnak ilyen egyszerű és jó áron eladható autókat. A válasz minden bizonnyal abban keresendő, hogy Magyarországon kevesebbet keresnek egy autón a gyártók, egy ilyen modell pedig erősen veszteséges lenne a magyar árakkal. Bár valószínű, hogy Németországban sem ezen a verzión robbantanak bankot, mégis megéri.

Szintén érdekes piac Franciaország, ahol egyértelmű a hazai gyártók dominanciája. A legnépszerűbb autók listáján az első olyan modell, amit nem hazai gyártó kínál, a Toyota Yaris, a 11. helyen. Ugyanakkor hozzá kell tenni, hogy a Toyota is félig hazai márkaként tekinthető, ugyanis gyárt autókat Franciaországban, ami némi előnyt jelent számára más, nem francia gyártókkal szemben. A legnépszerűbb, hazainak semmilyen szempontból sem tekinthető modell a Volkswagen Polo, ami 17. legkedveltebb autó Franciaországban.

Itt a Volkswagen egy merőben eltérő stratégiát alkalmaz. Mintha úgy látnák, hogy mivel az “idegenségük” egyfajta határt szab az eladott autók számának, igyekeznek felfele bővíteni a kínálatukat és drága modellekkel és az azokon keresett profittal próbálják egyensúlyozni a darabszám hiánya miatt kieső bevételeket.

Franciaországban találkozhatunk a hagyományos Style és R-Line szériákkal a legtöbb Volkswagen modellen, de sok esetben ezeknek van 1-1 exclusive változata is, amelyek akár olyan felszereltségeket is tartalmaznak, mint a panorámatető vagy a masszázsülés.

Hasonlóan alakul a belga piac kínálata is, amiről gyakran megfeledkeznek a piaci összehasonlításokban, pedig Spanyolország mögött nem sokkal lemaradva Európa hatodik legnagyobb piacáról beszélünk.

Nem meglepő módon Európa legjobb alapfelszereltségű modelljeit az északi országokban találjuk. Korábbi cikkünkben írtunk róla, hogy a norvégok költik átlagosan a legtöbbet egy autóra,  ezt pedig a gyártók ennek megfelelő kínálattal használják ki. Természetesen egy norvég modellből nem maradhat ki az ülésfűtés és a többzónás klímaberendezés, de nem ritka, hogy ugyanaz a modell-széria párosítás több ezer eurónyi felszereltséggel többet tartalmaz, mint például egy német modell.

A kínálatot elsősorban a kereslet és a piac fizetőképessége határozza meg. Bár azt feltételeznénk, hogy az alacsony fizetőképesség alacsony felszereltségű modellekkel jár, de mint látjuk, a helyzet teljesen más. Úgy tűnik, ha Magyarországon több pénzt tudnánk autóra költeni, akkor lenne lehetőségünk kevesebbet kiadni egy autóra, már ha beérjük egy igen szegényesen felszerelt modelllel.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
Vannak katasztrófahelyzetek, amelyekben veszélyes és felesleges embert bevetni, mert a mentés....
2025.12.17
Fontos akadályt vett sikerrel a 2026-ban bemutatkozó F1-es Cadillac-csapat. Főnökük szerint a....
2025.12.17
Önvezető Mercedes S-osztályt fognak robottaxiként alkalmazni Abu Dhabiban. A SAE 4-es szintű....
2025.12.17
Ritkán fordul elő, hogy egy Lexus tanulmányautó mögött nem a Lexus valamelyik stúdiója, hanem egy....
2025.12.17
A Ford Mondeo neve sokáig egyet jelentett az európai középkategóriás szedánok világával, de a dicső....
2025.12.17
A síszezonban sokan akár egy hosszú hétvégére is átugranak Ausztriába, így becsukott szemmel is....
2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....