Infiniti
Az Infiniti márka még nincs 30 éves (1989-ben alapították), ezért veterán autótípusokkal sem rendelkezik. Most azonban úgy tűnik, hogy múltat, történelmet szeretnének alkotni maguknak, erre utal legalábbis a 40-es évek versenyautóira emlékeztető Prototype 9, amely a híres Pebble Beach Concours d’Elégance veterán kiállítás egyik sztárja lesz hamarosan.
A sok zakatoló, prüszkölő, hangos veterán között üdítő színfoltnak ígérkezik némaságával, mivel meghajtását a szeptemberben érkező, második generációs Nissan Leafből származó 150 lóerős villanymotorra bízták. Ezzel a tanulmányautó 5,5 másodperc alatt tud felgyorsulni 100 km/órára, a végsebessége pedig megközelíti a 170 km/órát.
A 4,33 méter hosszú Prototype 9-nek az 1,82 méter széles és csak 0,91 méter magas, kézzel készített karosszérián az egyetlen Infinitikre emlékeztető jegy a márka jellegzetes hűtőmaszkja, ami kifejezetten jól mutat a tető nélküli retró versenyautón. Mivel a villanymotort leszámítva korhű technikára törekedtek a mérnökök, a futóművekben laprugók teljesítenek szolgálatot, nincs szervokormány, a kocsi létraalvázra épül, és a fényszórók is hiányoznak.
„Ez a teljes méretű prototípus egy munkaidő utáni ötletből nőtte ki magát. A mérnökeink, tervezőink izgatottak lettek attól, hogy megalkothatnak a márka múltjáról egy víziót, amely egy tisztelgés az gyökereink felé. Az alkalmazottaink a saját szabadidejükben dolgoztak a projekten, aztán egyre több részleg kapcsolódott bele a munkába. A csapatunk megmutatta, hogy milyen gyártási, mérnöki, formatervezési és hajtáslánc-tervezési potenciálokkal rendelkezik. Mindenki hozzá akart tenni valamit a saját, tradicionális mesterségbeli tudásából a projekthez” – nyilatkozta Roland Krüger, az Infiniti első embere az autóval kapcsolatban.