jövő
Merkel rávilágított, hogy az alacsony károsanyag-kibocsátással működő erőforrások előtérbe kerülése nem feltétlenül jelenti az elektromos autók párhuzamos felemelkedését. "Mi, az Unió mindig is gondoltuk, hogy minden technológiára nyitottan kell dolgoznunk."- fejtette ki véleményét a kancellár.
Az E-mobilitás kétségtelenül modern és jelentős hajtástechnológia, ugyanakkor nem feledkezhetünk meg hidrogén és üzemanyagcella alapú erőforrásokról sem. A német kancellár ennek ellenére fontosnak tartja a szövetségi kormány új célkitűzését, mely szerint 2020-ra egymillió elektromos autó lesz a német utakon.
Muttinak is lesz beleszólása a jövő járműveinek hajtásába Carscoops
Jelenleg a legtöbb gyártó alternatívaként tekint a elektromos hajtásláncokra az belsőégésű motorok mellett. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, jelentős infrastruktúrális fejlesztésekre van szükség, és persze fontos, hogy belátható időn belül végleg eldőljön, milyen erőforrásokat fogunk használni a következő évtizedekben. Bár a hidrogén alapú erőforrások egyelőre jelentősen ritkábbak, mint az elektromos hatjtásláncok, a "mérkőzés" még korán sem dőlt el.
Persze Merkel elsősorban szociálpolitikai szempontból közelíti meg a kérdést: az elektromos autók előállítása egyszerűbb, kevesebb hozáadott értéket és így kevesebb munkaerőt igényelnek, ami egy a némethez hasonló, autóiparra nagymértékben támaszkodó gazdaságban közel sem ideális jövőkép.