EQC

A Mercedes bemutatta az off-road EQC 4x4² tanulmányjárművét

2021.01.11.

A Mercedes-Benz kis csapata létrehozott egy teljesen elektromos EQC 4x4² terepjáró-koncepciót –tanulmányjármű technológiai platform az EQC 400 4MATIC alapján (kombinált energiafogyasztás: 21,3-20,2 kWh/ 100 km). A kiemelt technikai tulajdonságok közé tartozik a portáltengelyes felfüggesztés, valamint a teljesen új külső és belső hanggenerátort. A fényszórók ,,lámpahangszórókká” váltak, mert egyidejűleg hangszóróként is funkcionálnak.

 

Az EQC 4x4² 293 mm-es szabad magassága több mint kétszer nagyobb az EQC 400 4MATIC 140 mm-es magasságánál. Ez még a G-osztály modelljeinek méreteinél is 58 mm-rel magasabb. A tengely magasság, vagyis a gázolómélység 40 cm-re nőtt.

A hatalmas tengely magasságot a portáltengelyek alkalmazása teszi lehetővé: a hagyományos tengelyektől eltérően a kerekek nem a tengely középpontjának magasságában vannak, hanem sokkal alacsonyabban helyezkednek el a tengelyagyakon a portálfogaskerekek miatt. A 4x4²-es felfüggesztés az eredeti a futóműbekötési pontokat használta, akárcsak a standard felfüggesztés.

 

 

Ugyanilyen lenyűgöző változtatásokat értek el a terepszögek méretével kapcsolatban: elöl 31,8-ra, hátul 33 fokra módosult. Összehasonlításképpen egy hagyományos G-osztálybeli modell terepszöge 28 fok. Az újraprogramozott Off-Road hajtási programok kihasználják a jelenlegi GLC modellek nagy teljesítményű logikáját.

Ilyenek például a célzott fékezési beavatkozások, amelyek javított nyomatékgörbét tesznek lehetővé a laza talajon történő induláskor. A 285/50 R 20 méretű gumiabroncsokkal kombinálva ez lenyűgöző tapadást eredményez terepen. A feltűnő megjelenést a matt fémszínű autófólia és a fekete sárvédőív teszi teljessé.

Főbb paraméterek:

 

 

EQC 4x4² (tanulmányjármű)

EQC 400 4MATIC (standard)

Terepszög elöl

Fok

31.8

20.6

Terepszög hátul

Fok

33.0

20.0

Átlépőszög

Fok

24.2

11.6

Szabad magasság

mm

293

140

Tengely magasság

mm

400

250

 

  • Az EQC 4x4² kb. 20 cm-rel magasabb, mint a standard változat.
  • A kerékjárat szélesítése kb. 10 cm.
  • A 20”-os kerekek ellenére kicsi a fordulóköre, ami a négy-lengőkaros első tengelynek – a modern tengely-kinetikának – köszönhető.
  • A szabad magasság és a tengely magasság mérete 15 centiméterrel nőtt a standard EQC-hez képest.

Az EQC 4x4² a 4x4²-es család harmadik modellje. A G 500 4x4²-t 2015 szeptembere óta sorozatban gyártják. 2017-ben pedig az E 400 All-Terrain 4x4²-es tanulmányjármű segítségével mutatták be az SUV korlátait terepen.

 

Forrás: 
Mercedes-Benz

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.01.19
Egy melegfront felhőzetéből többfelé havazni kezdett a Dunántúlon, este már a középső tájakon is -....
2021.01.18
A Győri Járási Ügyészség a 75 éves férfit halálos közúti baleset gondatlan okozásával vádolja. Vele....
2021.01.18
Nagymamám mondta mindig, ha valami sokba került: drága es, de jó es! Jóízű nevetés kísérte....
2021.01.18
Közeleg a vadonatúj műszaki alapokon nyugvó, evolúciós formavilágot ígérő, második generációs NX....
2021.01.18
A vadonatúj HR-V-vel válik teljessé a Honda elektromos üzemmódra is képes modelljeinek 2021-es....
2021.01.18
Mihail Csernyev Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2021.01.18
A Seat Leónt - hároméves uralkodása után - megfosztották trónjától Spanyolországban. A tavalyi....
2021.01.18
A forgalomba helyezett autók ötöde volt alternatív hajtású, ezen belül a dízel-hibrid autók száma....
2021.01.18
Az Óbudai Egyetemen, nemzetközi szinten is egyedülálló módon napelemes töltőállomást helyeztek....
2021.01.18
Oláh Gyárfás, a szövetség elnöke szerint jelentős előrelépés lenne, ha a túraautó-világkupa (WTCR....