Lexus
A prémiumgyártók között a Lexus, a tömeggyártók között a Honda nyerte el a J. D. Power részlege, az ALG által odaítélt 2022-es Maradványérték Díjat az Egyesült Államokban forgalmazott autómárkák közül. Jól mutatja a japán autók minőségét, hogy a Honda tizedik alkalommal nyerte el a márkadíjat, rajta kívül eddig csak a Toyota és a Subaru tudott győzni korábban.
A márkadíjak mellett az ALG 29 kategóriában is kiosztotta a díjakat a különböző modelleknek. Azok az autók győztek a saját osztályukban, amelyek várhatóan a legkevesebbet fogják elveszíteni a gyártójuk által javasolt újkori kiskereskedelmi árukból három év használat után. Ezt pedig a járművek a hosszú távú minősége, megbízhatósága, formaterve, valamint a márkájuk vonzereje alapján számítják ki.
Az ALG kiemelte, hogy az értéktartás kulcsfontosságú tényező a vásárlói preferenciák, valamint az Egyesült Államok összesen 225 milliárd dolláros, autós lízingportfóliója tekintetében is. „Ez a három japán márka (Honda, Subaru és Toyota) jól ismert a hosszú távú tartósságukról, minőségükről és viszonteladási értékükről, ezért évről évre ők nyerik a díjat” - mondta Eric Lyman, az ALG alelnöke.
A 2022-es modellévben 284 járművet értékeltek 29 szegmensben. A márkadíjra való jogosultság megköveteli, hogy az adott gyártó legalább négy különböző szegmensben képviseltesse magát modelljeivel. Idén a tömeggyártók legjobbjának választott Honda három kategóriát is megnyert, ezzel szemben a Lexus úgy nyerte el a legjobb prémiummárkának járó elismerést, hogy egyik típusa sem nyert, de mind elöl végzett a saját kategóriájában. Egyébként a legtöbb kategóriagyőzelmet a Honda és a Hyundai szerezte, három-három elsőséggel, az Audi, a Kia, a Land Rover, a Mercedes-Benz, a Subaru és a Toyota egyaránt két kategóriában nyert.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!