Dakar

Megvan az engedély: Bunkoczi versenyezhet

2015.11.17.

Bunkoczi László nem lopja a napot… Tudtuk, hogy az utóbbi heteket folyamatos és kemény edzésekkel töltötte, és tudtuk, vár még rá egy utolsó orvosi vizsgálat, amely során kiderül, készen áll-e már az autóversenyzésre. Nos, megvolt a vizsgálat, és annak eredményeként az elsõ teszt is – az Opel Dakar Team versenyzõpárosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László tehát tényleg nem pazarolja az idõt.

„A doktortól kaptam egy papírt, amire az volt írva: a korábbi életmódját folytathatja. Ezt úgy értelmeztem, hogy visszatérhetek a versenypályára. Pedig megmondom õszintén, három-négy hónapja még nem gondoltam, hogy így lesz, nem gondoltam, hogy a szervezetem ilyen gyorsan képes regenerálódni” – vallotta be Bunkoczi, aki annak rendje és módja szerint vissza is ült az Opel Mokkába… 
 
Majdnem egy év után szíjazta be magát ismét a versenyzõülésbe, hiszen 2014 decemberének végén, az Africa Race-en szenvedték el azt a balesetet, amelyben Bunkoczi gerincében eltört két csigolya. Mûtét, rehabilitáció, újabb mûtét, még keményebb edzések, s mostanra jutott el addig a rutinos navigátor, hogy újra autóba ülhetett. 
 
Háromszázhúsz kilométert tesztelt Szalay Balázzsal a veszprémi lõtéren, direkt egy olyan dobálós, odaverõs pályán, amely megviseli a versenyzõket. Így akarták megnézni, hogy bírja a gyûrõdést a gerince. 
 
„Kértem Balázst, hogy az elején legyünk egy kicsit óvatosabbak, mert nem tudtam, miként reagál majd a testem, a lelkem. De azután szépen lassan visszatértek az emlékek azzal kapcsolatban, hogy miként kell együtt mozogni az autóval, és azon kívül, hogy kicsit elfáradtam, semmi bajom nem esett. Egyszer odacsaptuk magunkat egy kicsit, de az sem fájt jobban, mint korábban szokott, csak annyira, amennyire fájnia kell annak, amikor felüt egy kõ. Persze, nem mondom, hogy már teljesen visszarázódtam, de ahhoz képest, hogy magamban arra számítottam, hogy fájni fog, kellemesen csalódtam, mert egyáltalán nem fájt, és ez nagyon jó hír… – mondta Bunkoczi László.  

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.01.28
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes....
2025.01.27
Két újabb könyv jelent meg Horváth Edéről, a Rába Vagon és Gépgyár (MVG) hajdanvolt vezetőjéről,....
2025.01.27
A Toyota úttörő modellje, az 1997 óta világszerte 5 modellgeneráción át több mint 5,3 millió....
2025.01.27
Túlfutott a tilos jelzésen egy vonat hétfőn Fótnál, a vizsgálat ideje alatt egy szakaszon szünetel....
2025.01.27
Kétféle csoport alakult a CO2 kvóta vásárlás köré: az egyiket a Tesla, a másikat a Mercedes....
2025.01.27
Veszélyes vagy káros lehet ezeket a dolgokat a hidegben a kocsiban hagyni, Tóbiás és Balambér....
2025.01.27
Fény és árnyék: az ausztriai fuvarozó és szállítmányozó cégek teljesítményét nem lehet egyértelműen....
2025.01.27
Ünnepélyes keretek között aláírt együttműködési megállapodással indult hivatalosan útjára a Magyar....
2025.01.27
Története során először került fel a győri Széchenyi István Egyetem a Times Higher Education....
2025.01.27
Sébastien Ogier a saját rekordját döntötte meg azzal, hogy tizedszerre aratott győzelmet Monte-....