Vissza a jövőbe
DeLorean (1981-1982) DMC-12
A felvezetésből már ki lehetett találni, hogy mire is gondolok itt pontosan. Írország rövid, ám annál kalandosabb életű autógyártójára, a DeLorean-re, ami csak egyetlen autót készített fennállásának két évében, mégis legenda maradt a Vissza a jövőbe filmsorozat miatt. Pedig önmagában is kellően különleges tárgy a DMC-12, hiszen az egész bódé rozsdamentes acélból készült, gyárilag sirályszárnyas ajtókkal, és egy olyan futurisztikus sziluettel, ami minden porcikájában megtestesíti a 80-as évek jövőkeresését. Mindössze 8975 példány született, hiszen eleinte megbízhatósági problémákkal küzdött a modell, később pedig magát a feltalálót is börtönbe zárták. A kalandos sztorit meg is filmesítették.
NSU (1873-1969) Ro80
Érthető okokból mindenki a Mazdával köti össze a Wankel-motort, pedig annak a története jóval korábbanra nyúlik vissza. Sőt, volt, aki Európa Év Autóját csinált a bolygóduggatyús technológiával. Ez az NSU, amelyik konkrétan álakat ejtett az 1967-es Frankfurti Autószalonon, hiszen a leginnovatívabb autót gurították a kiállítóterembe. Furcsa arányai ellenére egy erősen aerodinamikus autót alkottak, duplarotorral a motortérben. Mindenki azt hitte, a jövő családi autóját sikerült megalkotni, azonban éppen a motor megbízhatatlansága miatt gyorsan lelankadt a lelkesedés. Később a Volkswagen felvásárolta az NSU-t, leginkább a gyárjai miatt. Az NSU és az Autounion egyesüléséből pedig megszületett a már vízhűtéses, K70 modellcsalád.
Auto Union (1932-1969) 1000 SP
Ha már említettem az Auto Uniont, érdemes kiemelni a zseniális 1000 SP-t, ami az egyik legszexibb autónak számított Európában az 50-es évek végén, 60-as évek elején, mégis méltatlanul keveset beszélünk róla. Szerencsére csak részleteiben hasonlított az eredeti 1000-esre, aminek a gombócformáját csodálatosan dinamikus vonalak vették át az 1000 SP-n. Megszólalásig hasonlított a korabeli Ford Thunderbirdökre, noha korántsem volt akkora, és olyan erős. Mindössze 5000 darab készült belőle 1958 és 1965 között, ezekből 1640 volt kabrió.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!