Vissza a jövőbe

Megszűnt autógyárak legmenőbb autói – 2. rész

2021.08.13.

Folytatjuk sorozatunkat, ahol már nem létező autógyártók maradandó alkotásait vizsgáljuk meg, és ilyenkor nem árt visszautazni a jövőbe.

DeLorean (1981-1982) DMC-12

A felvezetésből már ki lehetett találni, hogy mire is gondolok itt pontosan. Írország rövid, ám annál kalandosabb életű autógyártójára, a DeLorean-re, ami csak egyetlen autót készített fennállásának két évében, mégis legenda maradt a Vissza a jövőbe filmsorozat miatt. Pedig önmagában is kellően különleges tárgy a DMC-12, hiszen az egész bódé rozsdamentes acélból készült, gyárilag sirályszárnyas ajtókkal, és egy olyan futurisztikus sziluettel, ami minden porcikájában megtestesíti a 80-as évek jövőkeresését. Mindössze 8975 példány született, hiszen eleinte megbízhatósági problémákkal küzdött a modell, később pedig magát a feltalálót is börtönbe zárták. A kalandos sztorit meg is filmesítették.

NSU (1873-1969) Ro80

Érthető okokból mindenki a Mazdával köti össze a Wankel-motort, pedig annak a története jóval korábbanra nyúlik vissza. Sőt, volt, aki Európa Év Autóját csinált a bolygóduggatyús technológiával. Ez az NSU, amelyik konkrétan álakat ejtett az 1967-es Frankfurti Autószalonon, hiszen a leginnovatívabb autót gurították a kiállítóterembe. Furcsa arányai ellenére egy erősen aerodinamikus autót alkottak, duplarotorral a motortérben. Mindenki azt hitte, a jövő családi autóját sikerült megalkotni, azonban éppen a motor megbízhatatlansága miatt gyorsan lelankadt a lelkesedés. Később a Volkswagen felvásárolta az NSU-t, leginkább a gyárjai miatt. Az NSU és az Autounion egyesüléséből pedig megszületett a már vízhűtéses, K70 modellcsalád.

Auto Union (1932-1969) 1000 SP

Ha már említettem az Auto Uniont, érdemes kiemelni a zseniális 1000 SP-t, ami az egyik legszexibb autónak számított Európában az 50-es évek végén, 60-as évek elején, mégis méltatlanul keveset beszélünk róla. Szerencsére csak részleteiben hasonlított az eredeti 1000-esre, aminek a gombócformáját csodálatosan dinamikus vonalak vették át az 1000 SP-n. Megszólalásig hasonlított a korabeli Ford Thunderbirdökre, noha korántsem volt akkora, és olyan erős. Mindössze 5000 darab készült belőle 1958 és 1965 között, ezekből 1640 volt kabrió.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2023.01.31
Hogy nem az új modellek vásárlására ösztönöz egy gigacég, ez igencsak különös. Pedig a BMW most....
2023.01.31
Elindult a Budapesti Mobilitási Terv (BMT) társadalmi egyeztetése kedden, egy hónapon keresztül....
2023.01.31
Nézze meg a videót! ..
2023.01.31
A Győri Járási Ügyészség vádat emelt egy 38 éves férfi ellen, aki a közlekedési konfliktus során....
2023.01.31
A határátkelőhelyen lefoglalt munkagépet a francia hatóság körözte – írta a Szabolcs-Szatmár-Bereg....
2023.01.31
A hátsókerék-meghajtású sportkupé megkaphatja a BMW M3/M4 CSL hathengeres turbómotorját.   ..
2023.01.31
Tavaly csaknem 700 millióan utaztak a MÁV-Volán-csoport, vagyis a MÁV-Start, a MÁV-HÉV és a....
2023.01.31
Azok a ausztriai kis- és középvállalkozások, amelyek - például a mesterséges intelligencia vagy a....
2023.01.31
Az előzetes belső kalkulációk alapján a BMW Group 2022-ben az Európa-szerte értékesített összes új....
2023.01.31
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események – itt az Útinform friss jelentése. ..