Yamaha
A gyártó hangsúlyozta, hogy a modell tervezésekor elsőrangú szempont volt, hogy a négykerékről átülők azonnal otthonosan érezzék magukat az XSR-en, akkor is, ha nincs sok tapasztalatuk kétkeréken vagy éppen most tették le a könnyített, A1 B vizsgát, hogy a kocsi mellett 125-ös motort is vezethessenek.
Masszív Deltabox acélváza, 37 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villája és mindössze 810 millis nyeregmagassága is azt szolgálja, hogy könnyen vezethető, spontán motor legyen, amivel egyaránt élvezetesek a városban és azon túl megtett kilométerek.
A márka Sport Heritage osztályának többi modelljéhez hasonlóan az XSR125 is merész, feltűnő fényezést visel – az Impact Yellow, Redline és Tech Black színek is messziről hirdetik, hogy a Yamaha klasszikusa áll előttünk. Mindez a nyújtott, gömbölyded tankkal, lapos nyereggel és a klasszikus fényszóróval valóban korhű klasszikus benyomását kelti.
Köztudott, hogy az EU-s korlátozás miatt legfeljebb 15 lovas lehet a modell, amit maximálisan ki is használt a Yamaha, ám a mérnökök igyekeztek minél többet kihozni az erőforrásból, persze a szabályok adta kereteken belül. Így aztán az XSR125 is megkapta a Yamaha változtatható szelepvezérlését (VVA), így részterhelésen, alacsonyabb fordulatszámon virgoncabb a motor, viszont alaposan kipörgetve sem fogy ki a szuszból.
A stílusos abroncsokkal, igényes alukonzolokkal és klasszikus, kerek műszerrel felszerelt XSR valódi retró, pontosabban neoretró motor lett, mely heteken belül Európában is kapható lesz.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!