autóteszt

Megrángattam a városi oroszlán bajszát: ilyen volt az új, 100%-ban elektromos Peugeot 208 modellje

2020.12.31.

Amikor először meghallottam, hogy egy elektromos autót kapok tesztelésre, ráadásul a 2020-as év díjnyertes modelljét, úgy éreztem magam, mint amikor az ember érettségi vizsgabizottság elé készül. Sosem vezettem még 100%-ban elektromos autót. „Tankolni” pedig pláne nem próbáltam, így tartottam tőle, mennyire fogok lebőgni a vizsgán. Mi történik, ha nem ér el a madzag odáig, mint terveztem és ott dekkolok majd az autópálya szélén télvíz idején? Mi lesz, ha nem tudom feltölteni az autót? Mert egy töltőoszlopnál ugye nincs kiszolgáló személyzet, mint mondjuk egy normál töltőállomáson, ahol még ki sem szállva az autóból, máris ott terem a kocsi mellett valaki, hogy segítsen-e valamiben.

Ezek a gondolatok kavarogtak a fejemben, mielőtt a Peugeot e-208 autóba beültem. És csak azért írtam le ezeket bevezetőül, mert szerintem teljesen normális reakció, ha az ember tart az ismeretlentől, vagy olyan dologtól, amit még sohasem próbált ki. Nos, a kezdeti félelmek teljesen alaptalanok voltam. Dacára annak, hogy egy oroszlán szeme elé kerültem, sikerült nagyon gyors idő alatt megszelídítenem. És még a bajszát is meghúzgáltam, már ami a sebességet illeti.

A modellről

A Peugeot e-208-as, rendkívül sportos karosszériájú kisautója 2020-ban debütált a magyar piacon. 4,055 méteres hosszához 1745 méter szélesség társul, amellyel az elektromos autók kategóriájában a legkisebb méretűnek számít és méreténél, fogyasztásánál fogva városi használatra ideális. Motorjának teljesítménye 100 kW és az egy töltéssel elérhető hatótávolság 340 km. Mindez elméleti síkon igaz csak, hiszen az időjárástól kezdve a klíma-fűtés használaton át a sebességig számos tényező befolyásolja azt, hogy meddig ér el az a bizonyos madzag.

Ha valaki biztonsági játékos és szeretné előre megtervezni az utat, a myPeugeot alkalmazáson keresztül, vagy ezen az oldalon megteheti, de a műszerfalon is folyamatos tájékoztatást kapunk az autó  aktuális töltöttségéről. Az országszinten elérhető töltőállomásokat itt, illetve a Mobiliti appon keresztül lehet előzetesen csekkolni, ha hosszabb útra készülünk. Ez utóbbit érdemes is letölteni a telefonunkra, mert elektromos autót tölteni csak alkalmazáson keresztül, bankkártyaszám megadásával és online fizetéssel lehetséges.

Formavilág

A 20 évvel ezelőtti és első autóm egy Peugeot volt, jégkék színű. A mostani modell pedig gyönyörű királykék, amivel azonnal belopta magát az autó a szívembe. A sportos orr a karosszéria színére fújt hűtőráccsal, a fekete szegéllyel ívelt kerékjáratok, valamint a 17” alumínium keréktárcsák mágnesként vonzzák magukra a tekinteteket. Első látásra nem szembeötlő, hogy méreteit tekintve valójában egy kisautóról beszélünk, hiszen külsejével és áramvonalas kialakításával inkább „felnőttes” hatást kelt. Ugyanígy, az elektromos mivoltja sem hivalkodó. Ha a zöld rendszámot nem nézzük, az avatatlan szem számára olybá tűnik, mintha egy sima 208-as Peugeot modellről lenne szó. Az „e” embléma diszkréten, nem króm, hanem kék színben díszeleg az autó fenekén, valamint a hátsó oldalablakok mögött.

 

Belső terek

A prémium jelleg, ami az autó külsején tetten érhető, a belsejében is folytatódik. Az ambient világítással kialakított műszerfal a neonzöld varrásokkal nagyon vagány jelleget kölcsönöz az elektromos Peugeotnak, amelyet a nagy érintőképernyős kijelző és napfénytető csak tetéz. A kormány fogása jó, az ülések kialakítása kényelmes és az első ülésen helyet foglaló magasabb embernek sem kell attól tartania, hogy bukkanónál a feje odakoccan a tetőhöz. A trombitabillentyű szerű gombok kezelése igényelt ugyanis némi összeszokást, hogy míg a tetejük érintésre reagál, addig a manuális nyomkodásra más információ jelenik meg a kijelzőn, de ezt leszámítva teljesen logikus és pofonegyszerű mindennek a kezelése. 

Külön piros pont, hogy több USB kimenet van a műszerfalon, illetve a hátul ülőknek is, míg érintésre egy lenyíló mini kesztyűtartóban a telefonunk töltése mellett egyéb apróságokot is tudunk tárolni. Az akkumulátor beépítése nem vesz el semmit a helyből, így az e-208 hasonló paraméterekkel rendelkezik, mint a benzines verzió. Bár öt férőhelyesnek mondják, én négy személlyel teszteltem, ami meglehetősen kényelmes volt, még a hátsó ülésen helyet foglalóknak is. Városi jellegéből adódóan nagy csomagtérre ne számítsunk, a 265 literes tároló nem alkalmas négy poggyász elhelyezésére – főleg, ha a töltőkábeleket is hozzávesszük -, ugyanakkor nagyon praktikus és könnyű ki-be pakolni belőle.

 

Vezetési élmény

Az automata váltós e-Peugeot tömege 1455 kg, ami a sima 208-ashoz képest 300 kg gyarapodást jelent. Azt feltételeztem, hogy emiatt lomha lesz az autó, meg hogy alapjáraton egy elektromos autó nem lehet gyors. Nos, az elektromos Peugeot-ról mindent lehet mondani, de hogy lusta lenne, azt nem. Nulláról százon 8,1 másodperc alatt van, és dacára a „súlykülönbségnek”, a turbós benzines 208-as modellt gyorsulásban is simán veri. Szeretem, ha egy autó dinamikus vezetési élményt tesz lehetővé, autópályán is húz, ami előzéskor sem egy elhanyagolható szempont.

Az e-208-ban vezetési élmény szempontjából messze felülmúlta az előzetes elvárásaimat. Rendkívül csendes, könnyű vele manőverezni és parkolni - hála a felülnézeti és hátsó tolatókamerának -, bár azért a tükröket minden esetben érdemes használni. A Peugeot 208 nem okozott csalódást, nem véletlenül lett 2020-ban az év autója. Ha egyetlen hátrányt kellene említenem, az a magas ára lenne, ám a 10 millió forint feletti belépőárért cserébe környezetkímélő vezetést és az elektromos autók tekintetében nagy hatótávolságot kapunk.

További tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.11.27
A rendszerváltás előtt legfeljebb a balatoni szállodák előtt parkoló autókban láthattunk Grundig....
2022.11.27
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) hétfő 0 órától 24 órás munkabeszüntetést tart, ami érinti a MÁV-....
2022.11.27
A szabadtéri parkolók és nem lakás célú épületek fotovoltaikus paneljeinek telepítésére vonatkozó....
2022.11.27
A zuglói rendőrök néhány nap alatt azonosították és gyanúsítottként kihallgatták a HÉV előtt....
2022.11.27
Már javában készülődik az idei versenyévadra a győri Széchenyi István Egyetem égisze alatt....
2022.11.27
A heti rajzunk készítője Kelemen István. Rajzának címe: Mit hoz az idei tél? ..
2022.11.27
A Mazda Motor Corporation közzé tette a vállalat középtávú gazdálkodási tervének frissítését és a....
2022.11.27
A Volkswagen Konszern nemzetközi szakmunkástanuló versenyének idei díjazottja az Audi Hungaria....
2022.11.27
Megrázó fotókat tett közzé az MTI a ma reggeli halálos balesetről.  ..
2022.11.27
A megfelelő látás elengedhetetlen, hogy balesetmentesen és szabályosan tudjunk közlekedni, ezért....