elektromobilitás
A Q4 e-tron minden változata nagyméretű, 77 kWh nettó (82 kWh bruttó) energiatároló képességű akkumulátorral készül, amelynek optimalizált cellakémiai jellemzői révén tovább nőtt az egyenáramú (DC) töltőteljesítmény. Ennek megfelelően ideális körülmények között mintegy 28 perc alatt tölthető fel tízről kapacitása nyolcvan százalékára az akkumulátor, míg a quattro modellek maximális egyenáramú töltőteljesítménye már 175, míg a hátsókerékhajtású változatoké 135 kilowatt.
Az úgynevezett akkumulátorvédő funkció automatikusan 80 százalékra korlátozza a töltöttségi szintet, ami az akkumulátor élettartama szempontjából előnyös. Az intelligens utazás- és töltéstervezés során az e-tron útvonaltervező a nagyteljesítményű, azaz ultragyors töltőállomásokat (High Power Charging; HPC) helyezi előtérbe. A javasolt útvonalat követve, a rendszer már menet közben elindítja az akkumulátor előzetes kondicionálását, mielőtt még az új Audi Q4 e-tron az előre kiválasztott és lefoglalt töltőállomáshoz érne.
Egy-egy HPC-töltőállomás úticélként választásakor önműködően aktiválódik az akkumulátor termikus kondicionálása, így a töltőoszlopra csatlakoztatva már a lehető leggyorsabban feltölthető. Első alkalommal kerülhet sor az Audi Q4 e-tron sorozat akkumulátorának utólagos kondicionálására, amely során a jármű hőmenedzsment-rendszere megfelelően le is hűtheti az akkumulátort, például, ha a vezetést vagy a töltést követően hőmérséklete túllép egy meghatározott értéket.
Akár hátsókerékhajtással, akár quattro összkerékhajtással készül, az Audi Q4 e-tron hátsó tengelyén állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) dolgozik. Modellfrissítése során a Audi Q4 e-tron család teljes egészében új fejlesztésű PSM-gépet kapott, amelyet megnövelt hatékonyság és teljesítményszint jellemez. Az egyes modellek így egyszerre szolgálhatnak a nagyobb hatótáv és az intenzív vonóerő erényeivel, az Audi Q4 Sportback 45 e-tron például a WLTP ciklus szerint akár 562 kilométer hatótávot is kínálhat.
Az Audi Q4 45 e-tron (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 19,2-16,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és az Audi Q4 Sportback 45 e-tron (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 18,6-15,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) hátsókerékhajtással 210 kilowattot (286 LE) teljesít, és álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
Az Audi Q4 45 e-tron quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 19,5-16,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és az Audi Q4 Sportback 45 e-tron quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 18,9-16,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) szintén 210 kW (286 LE) teljesítménnyel 6,6 másodperc alatt teljesíti a 0 - 110 kilométer/órás sprintet.
Az Audi Q4 55 e-tron quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 19,5-16,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) és Audi Q4 Sportback 55 e-tron quattro (elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kW/h/100 km): 18,9-16,3; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0) csúcsváltozatok teljesítménye 250 kW (340 LE), és álló helyzetből 5,4 másodperc alatt érik el a 100 kilométer/órás sebességet. Az összes változat végsebessége 180 kilométer/óra.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!