Skoda Karoq
Az új Skoda Karoq Scout most tovább bővíti a kompakt SUV-modell eleve sokrétű használhatóságát, amely már alapkivitelben kínált összkerékhajtásával és műanyag védőelemeivel minden eddiginél ideálisabb kísérővé lép elő a műutaktól távol. Új és dinamikus SPORTLINE változatától egészen robusztus SCOUT kiviteléig, a Skoda Karoq már számos verziójával felel meg számos különböző ügyfélkör kívánságainak, utcán és terepen egyaránt.
A Skoda Karoq Scout hajtásrendszerei kínálatában egy benzin- és két dízelüzemű motor szerepel, amelyek egyaránt összkerékhajtáshoz csatlakoznak. Robusztus megjelenését elején, hátulján és oldalán markáns ezüstszínű karosszériakiegészítők hangsúlyozzák, valamint a 18 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú, polírozott „Braga” könnyűfém keréktárcsák. Az utastérben bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és az extrafelszerelésként rendelhető Virtual Cockpit vonzza mindjárt a tekintetet, a hangulatvilágítással kiegészített, LED-technikájú belsővilágítás-csomaggal pedig az egyéni igények szerint változtatható a belső színvilág és hangulat.
Három nyomatékos motor és már alapkivitelben összkerékhajtás
Az ötödik generációs, intelligens összkerékhajtás az útfelület pillanatnyi jellemzői szerint változó arányban osztja el a forgatónyomatékot az egyes kerekek között, laza talajon is hatékony vonóerőátadási tulajdonságokat, illetve síkos úton is bőséges biztonsági tartalékokat biztosítva. Érzékelők egész sora – többek között a kerékfordulatszám, a bekormányzási szög, a hossz- és oldalirányú gyorsulás, a gázpedálállás és a motorfordulatszám mérésére – értékeli ki folyamatosan a pillanatnyi menethelyzetet, az összkerékhajtás szabályzóelektronikája pedig mindezen bejövő paramétereket figyelembe veszi működése során. Alapesetben elsősorban az első tengely hajt, ezzel is mérsékelve az üzemanyag-fogyasztást. A gyenge minőségű utakra összeállított csomag (Rough Road Package) egyebek mellett motorvédő burkolattal és a jármű alját a kőfelverődésektől óvó borítással könnyíti a vezető dolgát műutaktól távoli közlekedés során.
Az erőforrások egyaránt megfelelnek az Euro 6d-TEMP kipufogógáz-szabvány előírásainak. A belépőmotor szerepét itt a 110 kW (150 LE) teljesítményű 1.5 TSI benzines aggregát tölti be, már alapkivitelben hétfokozatú DSG sebességváltóval és benzinmotor-részecskeszűrővel. Emellett két dízelmotor is szerepel a kínálatban, egyaránt AdBlue-befecskendezéssel kiegészített SCR-katalizátorral, illetve dízel részecskeszűrővel. A 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI alapkivitelben hatfokozatú manuális, extrafelszerelésként pedig hétfokozatú DSG sebességváltón keresztül továbbítja 340 newtonméter maximális forgatónyomatékát a kerekek felé. A legerősebb ŠKODA KAROQ SCOUT orrában a 2.0 TDI teljesítménye már 140 kW (190 LE), a hétfokozatú DSG váltómű itt az alapkivitel része.
Újdonság a 140 kilowattos (190 LE) motorhoz járó hanggenerátor (Sound Generator), amely egyéni hangzásképet produkálva mély benyomást keltő hanghatásokkal szolgál a bennülők számára. E technika kizárólag a menetprofil választással (Driving Mode Select) együtt kapható.
Robusztus megjelenés ezüstszínű és krómozott elemekkel
Mindjárt az első pillantásra feltűnő a Karoq Scout robusztus karaktere. Markáns kerékjárati borításai alatt 18 col peremátmérőjű, antracitárnyalatú, polírozott „Braga” könnyűfém keréktárcsákkal jelenik meg, de extrafelszerelésként 19 colos, antracitmetál fényezésű „Crater” keréktárcsák is rendelhetők. Miközben hűtőrácsát és oldalablakait krómozott díszlécek szegélyezik, további részletei ezüstszínűek. Az első lökhárító alsó védőlemeze, a kipufogó-végcsöveket is magában foglaló hátsó diffúzorelem, a külső visszapillantó tükrök háza és a tetősínek szintén ebben az árnyalatban, míg az oldalsó küszöbburkolatok az ezüst és a fekete kombinációjában jelennek meg. A különleges modellváltozat egyéni megjelenését színezett üvegek (Sunset) és az első sárvédők plakettjei teszik teljessé.