Honda
A 11. generációjú Honda Civic fejlesztésekor a dinamika, a dizájn és a vezetőközpontú megközelítést alkalmazták, melynek eredményeként tovább javultak a menetteljesítmény, még szebb lett a karosszéria és a használati érték is tovább nőtt, de a Type R megalkotásakor mindezeken finomítottak Ennek köszönhető újdonság például a motorháztetőn elhelyezett légbeömlő, valamint a hátsó lökhárítón megfigyelhető diffúzor, aminek számos előnye van a légáramlásra nézve és a sportos sziluettnek is szerves része. A Civic Type R alacsonyabb és szélesebb, mint az Civic alapmodell, az új hátsó légterelő szárny pedig – az elnyújtott tetővonallal egyetemben – az aerodinamikai teljesítményhez és az erőtől duzzadó megjelenéshez hivatott hozzájárulni.
A kis tömegű alkatrészeknek és a megnövelt erejű, 2.0 literes, négyhengeres, benzinmotornak köszönhetően az új Civic Type R büszkélkedhet kategóriájának egyik legkedvezőbb teljesítmény/tömeg arányával, s egyebek mellett olyan csemegékkel kényezteti a vezetőt, mint az átdolgozott fordulatszám-szabályozó rendszer, ami gázfröccsöt ad a visszaváltásoknál, ezzel is fokozva a teljesítményt és a vezetési élményt. A motor 6500-as fordulaton adja le maximális 329 lóerős teljesítményét, nyomatékmaxima is meggyőző: 420 NM. Ezzel 5,5 másodperc alatt gyorsul százra a Honda, végsebesség 275 km/h.
A Type R beltere ugyancsak káprázatos. A piros díszítőelemek, a könnyű sportülések és a vezetőközpontú kezelőszervek látványa már első látásra is egyérterművé teszik, hogy egy nagy teljesítményű Honda modell-lel állunk szemben. Az igencsak hasznos előre programozott vezetési módok mellett megjelent az új Egyéni (Individual) üzemmód mely lehetőséget ad a jármű karakterisztikájának megváltoztatására, így többek között a gázreakciók és kormányvisszajelzések is személyre szabhatóak. Ráadásként áttervezett, frissített Honda Log R adatrögzítő és -feldolgozó rendszer támogatja a pilótát vezetői tudásának fejlesztésében, méghozzá innovatív pontozási rendszer révén.
Miként a korábbi Type R modellek, az újonc is megkapta a Honda híres karmazsinvörös H betűjét, amit a márka sikert sikerre halmozó versenygépei ihlettek. Pontosan ilyen jelzés volt az RA272-es kóddal jelölt Formula-1-es autón is, amellyel – az 1965-ös Mexikói Grand Prix-n – először nyert F1-futamot a japán cég. A Honda továbbra is arra törekszik az autósportban, hogy feszegesse a teljesítmény határait, erről árulkodik, hogy a Honda Civic Type R legutóbbi nemzedéke minden eddigi fronthajtású autónál gyorsabbnak bizonyult a világhírű Suzuka Circuit versenypályán.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!