Mercedes EQ
Egyenesen a Tesla Model S és a Porsche Taycan ellen küldik harcba a Mercedes-Benz EQE-t, amit a Müncheni Autószalonon lepleztek le a nagyközönség előtt. Ahogy az EQS, úgy az EQE is szakított a hagyományos szedán formákkal, és vízcseppként folynak át a levegőn, hiszen a légellenállás kulcsszerepet játszik egy villanyautó fejlesztésében. Messziről nehéz lesz megkülönbözteti nagyobb testvérétől, pedig az EQE csak 4934 mm hosszú, szemben az EQS öt méter feletti méreteivel. Ugyanakkor 3,1 méteres tengelytávja arra enged következtetni, hogy így sem lesz apróság.
Odabent szintén fellelhető a Mercedes hatalmas digitális műszerfala, ami három képernyőt egyesít egy egésszé, és persze az Energizing Comfort kiegészítők sem maradtak ki, köztük a masszázsülésekkel. Rendelhető lesz majd adaptív légrugókkal, összkerékkormányzással, persze felár ellenében. Lemezei alatt egy hatalmas, 90,6 kWh-s akkumulátorcsomagot hord majd az EQE, amivel WLTP-ciklus szerint mérve akár 660 km-es hatótávot is ígérnek neki. Erejét egy 288 lóerős villanymotor szolgáltatja majd, egyelőre csak a hátsó tengelyt hajtva. Később biztosak lehetünk benne, hogy érkezik egy duplamotoros, amolyan összkerekes változat is.
Az új EQE gyártását 2022 közepén kezdik el a Mercedes bremeni gyárában – legalább is az európai piacok számára. Ugyanis az EQE-t egyszerre gyártják már az Egyesült Államokban és Kínában is 2023-tól, hogy helyben szolgálják ki a legnagyobb piacokat.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!